گروگان ۱۱ ساله کرمانی رهایی یافت
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۱۹ | مرتبط با : اخبار استان | 720 views

سردار حسین چناریان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به آزادسازی گروگان ۱۱ ساله از چنگ گروگانگیران اظهار داشت: دوشنبه هفته گذشته پسر بچه ۱۱‌ ساله‌ای به نام حجت در راه بازگشت از مدرسه توسط دو فرد ‌در خیابان ربوده شد.

وی افزود: کمتر از دو ساعت آدم‌ربایان درخواست مبلغی وجه نقد به عنوان اخاذی برای آزادی این بچه از خانواده وی داشتند و خانواده این پسر بچه در اقدامی هوشمندانه، بلافاصله موضوع را با پلیس در میان گذاشتند.

چناریان عنوان کرد: بلافاصله این پرونده از کلانتری به پلیس آگاهی منتقل و تیم ویژه‌ای از پلیس آگاهی استان کرمان تشکیل شد که این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

وی افزود: با پیگیری‌های جدی و شبانه‌روزی و همکاری خوبی که خانواده فرد ربوده شده با پلیس، این گروگان شامگاه جمعه‌ با یک اقدام ضربتی از دست گروگانگیران آزاد شد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.

فرمانده انتظامی استان کرمان با توصیه به خانواده‌ها و تاکید بر اینکه در چنین مواقعی بدون هماهنگی و نظر پلیس هیچ کاری را‌ انجام ندهد، بیان کرد: در کمتر از پنج روز‌، دو گروگانگیر که سابقه‌ اعتیاد و سرقت در داشته و چند بار هم دستگیر شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

چناریان گفت: ‌کمتر از پنج درصد از جرائم در استان کرمان، گروگانگیری با هدف اخاذی و امنیتی است و عمده گروگانگیری‌ها به دلیل اختلافات ناشی از قاچاق مواد مخدر یا مربوط به اتباع بیگانه است.

وی با اشاره به اینکه‌ تمام‌ گروگانگیری‌ها با تلاش نیروهای انتظامی کشف می‌شود، عنوان کرد: میانگین کشف گروگانگیری‌ها در کرمان سه روز است.

چناریان گفت: پلیس تمام اراده خودش را در کوتاه‌ترین مدت با تجهیزات و امکاناتی که دارد این موضوعات را پیگیری و با جدیت تمام به کمک دستگاه‌ قضائی برخورد می‌کند.

وی همچنین با اشاره به وقوع یک فقره قتل طی هفته گذشته در شهرستان زرند بیان داشت: با تلاش و جدیت همکاران ما در کمتر از ۲۴ ساعت این قاتل را که قصد خروج از استان را داشت در مناطق شرقی استان دستگیر شد.

چناریان ادامه داد: به نظر می‌رسد در بعضی از مسائل اجتماعی آستانه تحمل مردم پایین است و در دو موردی که در ‌قتل‌های اخیر اتفاق افتاده بررسی کردیم ‌هر دو به جهت موضوعات ابتدایی و پیش پا افتاده صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: همچنین در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته با تلاش پلیس مواد مخدر در استان بیش از ۲ تن و ۱۳۰ کیلو‌گرم مواد مخدر از نوع تریاک، هروئین و مرفین کشف شده است.
منبع:فارس


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR