۱۲۰۰ بیمار تالاسمی استان کرمان چشم به راه اهداکنندگان خون
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۰۲ | مرتبط با : اخبار استان | 686 views

مدیرکل انتقال خون کرمان با اشاره به کاهش میزان مراجعات مردمی به منظور اهدای خون در فصل زمستان، گفت: هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی نیازمند به فرآورده های خونی در این استان وجود دارد.

محمدرضا مهدیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت اهدای خون توسط مردم، افزود: هر بیمار تالاسمی به عنوان مصرف کننده دایمی فراورده های انتقال خون، به طور متوسط ماهانه یک تا دو واحد خون نیاز دارد.

وی با بیان اینکه نیاز به خون در مراکز درمانی، ضرورت و احتیاجی دایمی است، اظهار کرد: اهدا کنندگان خون در فصل زمستان نیز همانند سایر فصول سال با اهدای خون می توانند نیاز بیماران به خون و فراورده های خونی را تامین کنند.

مهدیزاده تصریح کرد: ذخایرخونی انتقال خون که برای زمان بحران در نظر گرفته شده در فصل زمستان که مراجعات مردمی به منظور اهدای خون کم تر از سایر فصول است، کاهش می یابد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در برخی مواقع با افزایش اعمال جراحی نیاز به خون و فرآورده های خونی افزایش قابل توجهی پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: شیوع بیماری های ویروسی و کاهش مراجعات اهدا کنندگان خون به پایگاه های انتقال خون موجب کاهش ذخایر خونی در استان می شود.

مهدیزاده با اشاره به اینکه عمر نگهداری گلبول قرمز متراکم ۳۵ روز و پلاکت سه تا پنج روز است، گفت: این امر موجب شده تا امکان ذخیره طولانی مدت این دو فرآورده خونی که عمده نیاز بیماران است وجود نداشته باشد.

وی توصیه کرد: اهدا کنندگان خون در فصل سرما نیز بیماران را فراموش نکنند و با اهدای خون سالم به یاری نیازمندان به خون و فرآورده های خونی بشتابند.

مهدیزاده تصریح کرد: هم اکنون در استان کرمان هشت مرکز ثابت خونگیری و پنج اکیپ سیار آماده دریافت خون اهدایی مراجعه کنندگان است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR