۱۵۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی در کرمان افتتاح می شود
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۰۴ | مرتبط با : اخبار استان | 687 views

استاندار کرمان، گفت: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی دهه فجر امسال با حضور معاون اول رییس جمهوری در کرمان افتتاح می شود.

علیرضا رزم حسینی روز شنبه در دیدار مدیرعامل بانک انصار کشور با وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های فراوان استان کرمان در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، گردشگری و غیره، افزود: تفاهم نامه ۲۶۸ طرح اقتصادی به منظور سرمایه گذاری در استان کرمان به امضا رسیده است.

وی بیان کرد: تفاهم نامه های امضا شده با ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه های مختلف صنعتی و معدن و سایر حوزه های به انجام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طرح های ذکر شده در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارند، گفت: مطالعات برخی از طرح ها انجام شده و برخی نیز در حال اجراست.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اعتبار طرح های در دست اجرای استان کرمان پنج هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: این میزان معادل ۱۵ سال بودجه عمرانی استان است.

وی سرمایه گذاری را تنها راه موفقیت در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و از رسانه خواست مسایل استان را از مسوولان مطالبه کنند.

وی با تاکید بر جذب سرمایه های خرد مردمی، اظهار کرد: با اعتبارات دولتی نمی توان به توسعه دست یافت.

رزم حسینی با اشاره به کاهش اعتماد مردم برای سرمایه گذاری گفت: مردم سرمایه خود را به دلیل نگرانی برای از دست دادن آن به بازار نمی آورند و باید اعتماد مردم را جلب کنیم.

وی به ظرفیت های کرمان در بخش معدنی اشاره و اظهار کرد: سال ۹۵ به ۱۰ میلیون تن تولید فولاد در این استان دست خواهیم یافت.

استاندار کرمان با بیان اینکه سالانه هشت هزار میلیارد تومان در استان کرمان خلق پول وجود دارد، گفت: پنج هزار مگاوات انرژی برق مورد نیاز استان به منظور اجرای طرح های توسعه ای است.

وی به حمایت استانداری کرمان و مسوولان از سرمایه گذاران استان کرمان اشاره و تصریح کرد: این استان فرصت های خوبی را در بخش سرمایه گذاری دارد.

وی از تبدیل چاه های دیزلی آب کشاورزی با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به چاه های برقی به عنوان یکی از کارهای مهم نام برد و افزود: گازرسانی به روستاها در استان کرمان از میانگین کشوری پایین تر است.

رزم حسینی گفت: به منظور گازرسانی به روستاها ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که می توان کارگزاری این دو طرح را به بانک انصار واگذار کرد.

وی از آمادگی استان برای امضای ۸۰۰ میلیارد تومان توافقنامه با بانک انصار خبر داد و افزود: استانداری کرمان این آمادگی را دارد که این مبلغ موافقتنامه را با بانک انصار امضا کند در حالی که طرف حساب شما شرکت های گاز و برق باشد.

وی بر جلب اعتماد مردم توسط شرکت های صاحب نام تاکید کرد و گفت: اگر مردم به این شرکت ها اعتماد داشاته باشند سرمایه خود را به جای سپردن به شرکتی مانند پدیده به این شرکت های صاحب نام می سپارند.

استاندار کرمان گفت: شرکت پدیده طی ۱۵ روز حدود ۱۷ میلیارد تومان از سرمایه مردم استان کرمان را جمع کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم در کرمان به دولت تدبیر و امید اعتماد دارند، اظهار کرد: این استان از نظر اتحاد سیاسی نامدار است.

وی وحدت و انسجام سیاسی موجود در استان کرمان را در ۳۵ سال گذشته بی سابقه عنوان کرد و افزود: این وحدت به برکت خون شهداست.

رزم حسینی همچنین سردار حاج قاسم سلیمانی را برکت استان کرمان معرفی کرد و گفت: شهید الله دادی نیز مجاهدت های خود را از لشکر ۴۱ ثارالله آغاز کرد و در لبنان به پایان رساند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR