۲۰۰۰ تن خرما در جنوب کرمان بطور تضمینی خریداری شد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۷/۱۶ | مرتبط با : اخبار استان | 799 views

مدیر سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان گفت: از آغاز خرید تضمینی خرما توسط دولت تاکنون ۲ هزار تن محصول خرمای کشاورزان جنوب کرمان در مراکز خرید این سازمان خریداری شده است.

فرود سالاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی افت قیمت خرما در جنوب کرمان، دولت به منظور حمایت از نخلداران، خرید تضمینی خرما را در این منطقه از ۱۵ شهریور آغاز کرد.

وی گفت: قمیت خرید تضمینی هر کیلوگرم خرمای مضافتی ۱۰ هزار و ۱۵۰ ریال و خرمای کلوته ۹ هزار و ۲۰۰ ریال اعلام شده است.

وی تصریح کرد: پس از تحویل خرما توسط کشاورازن به مراکز خرید ۸۰ درصد قیمت محصول به آنها پرداخت می شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان گفت: خرمای خریداری شده تا چهار ماه در سردخانه نگهداری خواهد شد و در این مدت اگر کشاورزان بتوانند محصول خود را با قیمت بالاتر از خرید تضمینی به فروش برسانند، هزینه های نگهداری سردخانه را پرداخت می کنند و مابقی پول از آن خودشان می شود.

وی افزود: اگر در این مدت چهار ماه کشاورزان برای فروش محصول خود مشتری پیدا نکنند محصول خرما در تملک دولت خواهد شد و ۲۰ درصد باقیمانده قیمت محصول را دولت به کشاورزان پرداخت خواهد کرد.

سالاری، سطح زیرکشت نخلستان های جنوب استان کرمان را ۳۷ هزار و ۲۸۰ هکتار اعلام و پیش بینی کرد: از این سطح زیر کشت ۲۰۰ هزار تن محصول خرما برداشت شود.

وی گفت: پنج مرکز خرید در جنوب کرمان، خرما کشاورزان را با قیمت تضمینی خریداری می کنند.

وی تصریح کرد: اعلام خرید تضمینی خرما توسط دولت علاوه بر کوتاه کردن دست واسطه ها موجب شد تا قیمت این محصول افزایش نسبی داشته باشد.

سالانه ۴،۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی کرمان تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR