۸۰۰۰ میلیارد ریال تفاهم نامه سرمایه گذاری در جیرفت منعقد شد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۱۰ | مرتبط با : اخبار استان | 707 views

فرماندار جیرفت گفت: در قالب ستاد تسهیل سرمایه گذاری شهرستان بیش از ۷۰ طرح سرمایه گذاری با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال منعقد شده است.

احمد امینی روش روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جیرفت افزود: با توجه به اینکه در زمنیه اعتبارات محدودیت داریم اما مسوولان با عزم ملی و مدیریت جهادی خدمت رسانی را به حد مطلوب رسانده اند.

وی بیان کرد: رونق و شکوفایی منطقه در سایه امنیت است که راهکارهای جدید و وفاق و همدلی موجب شده تا شاخص های امنیت ارتقا یابد.

وی گفت: هر جا که مردم وارد صحنه شوند موفقیت دو چندان می شود و باید دستگاه های امنیتی از ظرفیت مردم برای برقراری امنیت استفاده کنند.

فرماندار جیرفت افزود: دولت در راستای اقدامات اقتصادی توانسته است رشد اقتصادی را افزایش دهد و تورم را کنترل کند که نشان می دهد دولت سعی دارد در راستای سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کند.

وی تصریح کرد: دولتی که طی ۱۴ ماه این خدمات را انجام داده نشان می دهد گام های بلندی در این زمینه برداشته است و یکی از اقدامات مهم دولت در حوزه سلامت است که موجب رضایتمندی مردم شده است.

امینی روش بیان کرد: طبق آمار در یک روز ۷۰۰ نفر از مردم به کلینیک های تخصصی شهرستان جیرفت مراجعه کرده اند که نشان می دهد زمنیه استفاده مردم از خدمات حوزه سلامت افزایش یافته است.

وی گفت: امسال ۷۰ درصد از اعتبارات عمرانی شهرستان تخصیص پیدا کرده و موجب فعال شدن طرح های عمرانی شده است.

فرماندار جیرفت اضافه کرد: یکی از سیاست های دولت توسعه روستاها و توانمندسازی روستاییان است که در این راستا نیز دولت تسهیلات ارزانی به متقاضیان پرداخت می کند تا وضعیت معیشت مردم در روستاها متحول شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در گذر زمان روز به روز دولت بزرگ شده و باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه استفاده شود.

امینی روش گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت از دولت تاکید داشتند لذا نادیده گرفتن خدمات دولت جفا در حق نظام است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در حوزه کشاورزی نباید نگاه به سمت اعتبارات دولتی باشد و باید براساس ظرفیت ها برای توسعه اقدام کرد.

وی ادامه داد: شرایط بارندگی ها نشان از بحرانی بودن وضعیت آب است و باید به سمت آبیاری نوین با رعایت سطح زیر کشت و تغییر الگوی کشت حرکت کنیم زیرا با افرادی که از این منابع ملی خودسرانه و بیش از حد استفاده می کنند برخورد خواهد شد.

فرماندار جیرفت گفت: امروز هر فردی که وقت کرده زمین را سوراخ و اقدام به حفر یک چاه غیر مجاز کرده و اقدام به برداشت بی رویه می کند که باید با این معضل برخورد کرد.

وی بیان کرد: چرا نباید محصولاتی را کشت کنیم که صرفه اقتصادی بالاتری داشته باشد لذا مسوولان کشاورزی باید برنامه مدونی برای تغییر الگوی کشت ارایه کنند.

امینی روش گفت: امروز عزم جدی از سوی مسوولان استانی برای مقابله با پدیده حاشیه نشینی را شاهد و هر روز شاهد رفع تصرف اراضی دولتی هستیم.

وی افزود: باید با نظارت دقیق از شکل گیری حاشیه نشینی جلوگیری کرد تا در آینده شاهد این گونه معضلات نباشیم.

وی گفت: در پی تشکیل اتاق بازرگانی، انجمن گلخانه داران، انجمن خرما و انجمن فرش شهرستان راه اندازی شده که امید است بتوانیم از فضایی که در شهرستان ایجاد شده برای توسعه شهرستان استفاده کنیم.

فرماندار جیرفت تاکید کرد: باید تکریم اراباب رجوع بویژه خانواده شهدا سرلوحه کار مسوولان قرار گیرد زیرا دیدید بعد از ۲۶ سال که پیکر مطهر شهید آژگان به شهرستان بازگشت چه استقبالی توسط مردم شد و این نشان می دهد مردم همیشه قدردان شهدا هستند.

وی گفت: اگر مدیری با مردم بد برخورد کند قابل بخشش نیست و ما باید با کار و رفتار خود شرمنده شهدا نباشیم زیرا مردم در تمامی شرایطی که لازم بوده با حضور خود در صحنه نمره ۲۰ را دریافت کرده اند.

امینی روش افزود: اداراتی که می توانند، اداره خود را به دوربین های مداربسته مجهز کنند زیرا در ارتقای امنیت موثر است.

منبع:ایرنا

 


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR