اصلاح ساختار سازمانی اتاق اصناف
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۷/۲۷ | مرتبط با : اخبار استان | 854 views

جلسه‌ی کمیسیون نظارت بر اصناف کرمان صبح امروز در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان برگزار شد.
به گزارش کرنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت در حاشیه‌ی این نشست گفت: کمیسیون نظارت معمولاً به مسایل و مشکلات حوزه‌ی اصناف با دید تخصصی نگاه می‌کند و با توجه به تشکیل اتاق‌های اصناف در سراسر کشور، موضوع اصلاح ساختار سازمانی و تدوین چارت مدون و مشخص برای اتاق اصناف مطرح و مورد تأکید قرار گرفت.
زریسفی افزود: با توجه به مشکلات عدیده در خصوص نمایندگی‌های فروش خودرو برای اخذ جواز کسب، در این جلسه مقرر شد از تاریخ ۲۷ مهرماه سال جاری تمام نمایندگی‌های مجاز فروش خودرو، جواز کسب خود را از اتحادیه‌ی صنف مکانیک دریافت کنند؛ ضمن این‌که به استناد مصوبه‌ی کمیسیون نظارت، آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی نیز به‌عنوان یک واحد صنفی، موظف به اخذ جواز کسب و رعایت قوانین نظام صنفی است و باید برای اخذ جواز کسب به اتحادیه‌ی مربوط مراجعه کنند.
وی ادامه داد: بر اساس ماده ۵۱ قانون نظام صنفی، نرخ‌گذاری کلیه‌ی کالا و خدمات اعم از صنفی و غیرصنفی، بر عهده‌ی کمیسیون نظارت است؛ بنابراین، در ادامه‌ی جلسه، نرخ سود خرده‌فروشی برای طلافروشان حداکثر ۷ درصد تعیین و اعلام شد.
زریسفی بیان کرد: هم‌چنین نرخ جدید اتحادیه‌های عکاسان، آلمینیوم‌ساز و آرایشگران زنانه مورد تصویب قرار گرفت. وی خاطرنشان کرد: با توجه به رقابت حاکم بر رستوران‌ها، تالارها و واحدهای عرضه‌کننده‌ی اغذیه و ساندویچ، نرخ این واحدهای صنفی تا پایان سال به‌صورت رقابتی اعلام شد.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، از هم‌شهریان درخواست کرد در صورت بروز هرگونه تخلف توسط واحدهای صنفی، با تلفن ۱۲۴ تماس حاصل کنند.
زریسفی در پایان گفت: در این نشست نظارت کامل بر واحدهای صنفی از جمله رستوران‌ها، تالارها و واحدهای عرضه‌کننده‌ی اغذیه و ساندویچ، در دستور کار بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت و بازرسی اصناف قرار گرفت.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR