استاندار کرمان: طرح تغذیه سالم در استان اجرا می شود
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۸/۰۴ | مرتبط با : اخبار استان | 834 views

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت تغذیه سالم و نقش آن در سلامت جامعه گفت: طرح جامع تغذیه سالم طی یک ماه آینده در استان اجرا می شود.

علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه مردم حق دارند از تغذیه سالم برخوردار باشند افزود: ایده طرح تغذیه سالم از کرمان کلید خورده و پس از اجرای این طرح در استان می توانیم آن را به سایر استان ها ارایه کنیم.

وی گفت: چرا نانوایی ها از آرد ارزان قیمت و یارانه ای استفاده می کنند اما نان با کیفیت به مردم ارایه نمی دهند.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع تغذیه در حوزه نان، گوشت، لبنیات و سبزیجات اجرا می شود و همه وظیفه دارند بر روند اجرای این طرح نظارت کنند.

استاندار کرمان گفت: در حوزه محصولات کشاورزی برخی از سموم وارداتی که در یک برهه وارد شد برای سلامت مردم مشکلاتی ایجاد کرده و در این طرح همه این موارد بررسی می شود تا تغذیه سالم به دست مردم برسد.

** فرهنگ عاشورایی نیاز امروز جامعه است

وی همچنین با تسلیت ایام محرم گفت: ماه محرم آغاز شده و این ماه ما را به یاد فرهنگ عاشورایی می اندازد که رزمندگان در جنگ به آن عمل کردند و امروز هم فرهنگ عاشورایی نیاز جامعه است.

رزم حسینی تاکید کرد: لازم است مداحان در این ایام برای شناخت واقعی ابعاد نهضت عاشورا در جامعه تلاش کنند.

وی گفت: ما باید از فرهنگ عاشورا برای پیشبرد برنامه ها استفاده کنیم و فرهنگ عاشورا در حد شعار نباشد بلکه در زندگی ما این فرهنگ نهادینه و اجرا شود.

**قدردانی برای همراهی با مثلث توسعه

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مثلث توسعه اقتصادی استان افزود: از همه مردم و مسوولان بویژه ائمه جمعه و جماعات برای همراهی با مدیریت استان در اجرای این طرح تقدیر می کنم زیرا روحانیت به صحنه آمدند و برای توسعه اقتصادی و رفع بیکاری تلاش کردند.

استاندار کرمان گفت: از سرمایه گذارانی هم که به مسوولان استان اعتماد کردند و این اعتماد منجر به امضای ۵۲ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در بخش های مختلف شد، تقدیر می کنم.

**لزوم بازنگری در اختیارات مدیران استانی

وی تصریح کرد: همانگونه که ایده مثلث توسعه اقتصادی و گردآوری قوانین مزاحم در استان اجرا و این قوانین در قالب یک کتابچه به هیات دولت ارایه شد باید در زمینه افزایش اختیارات مدیران کل نیز یک بازنگری صورت گیرد.

رزم حسینی بیان کرد: در حال حاضر اختیاراتی که مدیران کل و فرمانداران دارند با مسوولیت های آنها متناسب نیست.

وی افزایش اختیارات مدیران را موجب تسریع در روند سرمایه گذاری دانست و گفت: اگر فردی بخواهد سرمایه گذاری کند دیگر نیاز نیست برای اخذ مجوز پله های وزارتخانه را طی کند.

وی تاکید کرد: اگر اختیارات مدیران استانی در چارچوب قانون افزایش یافته بود امروز طرح مجتمع پتروشیمی کرمان شش ماه برای اخذ مجوز معطل نمی ماند و تاکنون بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

استاندار کرمان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید هر چه سریعتر نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد افزایش اختیارات دستگاه اجرایی به استانداری ارایه کنند تا طرح بصورت یک کتابچه در سفر رییس جمهوری به ایشان ارایه شود.

وی ادامه داد: دولت باید با آزاد سازی اختیارات تنفس و نظام اداری باید طرح های جدیدی را ارایه کند.

وی گفت: مسوولان سیاست های ابلاغی طرح تحول اداری را در دستگاه های خود اجرایی و عملیاتی کنند.

رزم حسینی بیان کرد: باید سعی کنیم در برنامه ششم توسعه استان کرمان نقش ایفا کند و در حوزه های مختلف آب، اقتصادی و فرهنگی به تهران طرح ارایه کنیم و در آینده استان سهیم باشیم.

**اجرای طرح همیار آب با آرامش

وی از مسوولان دستگاه های اجرایی برای همکاری در اجرای طرح همیار آب در استان قدردانی کرد و گفت: این طرح با آرامش هرچه بیشتر در حال اجراست و عملیات اجرایی کار را نیز از موقوفات استانداری کرمان شروع کردیم تا پیش قدم باشیم.

استاندار کرمان افزود: اجرای طرح در مرحله بعد از اوقاف شروع می شود و ستاد تبلیغات شورای حفاظت آب هم را نیز فعال کرده ایم.

**روضه خوانی برای تعالی انسانی است

وی گفت: همه کار فرهنگی فقط مداحی نیست زیرا روضه خوانی و مداحی برای تعالی انسانی ایجاد شده است.

رزم حسینی تصریح کرد: وقتی روضه می خوانیم و عزاداری می کنیم باید بهداشت و نظافت را نیز رعایت کنیم و هیات های عزاداری این موضوع مهم را مورد توجه قرار دهند.

**تاکید بر مبارزه قاطع با زمین خواری

وی با بیان این که در کرمان یک متر زمین ندارد گفت: تا جایی که امکان دارد با زمین خواری مبارزه می کنیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: اگر مصلحت اندیشی نشود کار به خوبی انجام می شود زیرا حاشیه نشینی مصیبت شهر کرمان است.

وی گفت: اعضای شورای تامین برای مبارزه با زمین خواری همدل هستند و این همدلی می تواند موجب انجام کارهای خوب و ماندگار شود.

**تقدیر از برگزاری المپیاد ورزشی کرمانیان

رزم حسینی با تقدیر از برگزاری المپیاد ورزشی کرمانیان افزود: این کار بسیار خوبی بود که شش هزار جوان را جمع کردند و روزی که در ورزشگاه بودیم تیم ها را به خوبی دیدم.

وی گفت: در این روز تبعیض و بی عدالتی را در استان براحتی می توانستید ببینید زیرا تیم سیرجان با ۳۰۰ ورزشکار و لباس های مناسب می آمد اما تیم قلعه گنج با ۱۵ نفر و چرا باید این گونه باشد مگر آنها حق ندارند از امکانات ورزشی استفاده کنند.

استاندار کرمان تاکید کرد: طرح جامع توسعه ورزش را که منجر به عدالت ورزشی می شود دنبال می کنیم و از سوی دیگر تربیت بازیکن و قهرمان بومی مدنظر است.

وی گفت: ما به دنبال بازیکن وارداتی که اخلاق ورزشکار را هم خراب کند نیستیم اینها کارهای بزرگ و اساس آبادانی فرهنگ استان را تشکیل می دهد.

رزم حسینی افزود: باید تلاش و همت کنیم و پوسته سیستم های فشرده و مزمن اداری را بشکنیم که اجازه تحرک به من و شما را نمی دهد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید هم به دنبال این است و آماده ایم به همت شما این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: چرا بعد از ۳۵ سال این همه بی عدالتی باید باشد زیرا ما نتوانستیم به تخصیص بهینه منابع که اصل اقتصادی است عمل کنیم.

استاندار کرمان گفت: منابع آب در رفسنجان برای ۵۰ هزار هکتار بوده و چرا به ۱۵۰ هزار هکتار افزایش یافته است لذا باید جلوی این موارد گرفته شود.

وی تصریح کرد: همانگونه که علمای دین در صحنه مثلث توسعه آمدند باید در این بخش هم وارد شوند.

وی افزود: شهر گلباف هشت هزار نفر جمعیت دارد و همه بیکار هستند که در سفر اخیر به این شهر گفتیم تسهیلات اشتغالزایی را در اختیار شما قرار می دهیم اما باید همت کار هم باشد.

رزم حسینی گفت: نشست های شورای اداری نباید یک طرفه باشد بلکه همه مدیران کل باید صحبت و از من نیز انتقاد کنند زیرا باید فرهنگ چاپلوسی در ادارات برطرف شود و مانند دوران دفاع مقدس که سرباز حرف خود را به فرمانده می زد عمل کنیم.

وی تصریح کرد: باید کاری کنیم که کسی جرات نکند در حاشیه شهرها زمین دریافت کند و مردم را مطلع کنیم که اگر حاشیه نشینی توسعه یابد مرکز شهر از رونق می افتد و باید بافت های فرسوده را احیا کنیم.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR