نماینده مجلس: آماده همکاری با دولت برای افزایش اختیارات استانداران هستیم
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۸/۱۱ | مرتبط با : اخبار استان | 736 views

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در زمینه افزایش اختیارات استانداران نیاز به تصویب قانون باشد نمایندگان مردم در مجلس آماده همکاری با دولت هستند.

فرج اله عارفی روز یکشنبه در نشست ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان جیرفت افزود: ۱۶۶ نماینده با نوشتن نامه ای به رییس جمهوری خواستار افزایش اختیارات استانداران شدند.

وی تصریح کرد: افزایش اختیارات استانداران موجب سرعت بخشیدن به روند سرمایه گذاری می شود زیرا روند استعلام ها کاهش می یابد.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی در شهرستان جیرفت گفت: مباحث زیست محیطی مانع از عملیاتی شدن ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه معدن شده که تحقق این سرمایه گذاری هفت هزار شغل ایجاد می کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که همه ما نسبت به صیانت از محیط زیست مسوول هستیم بیان کرد: گاهی با کمی تغییر در کنار حفظ محیط زیست می توان از سرمایه های خدادادی هم استفاده کرد.

وی افزود: برای فعال کردن معادن جیرفت با رییس سازمان حفاظت محیط زیست نشستی داشتیم که برای رفع این مشکل قول مساعد دادند اما با گذشت دو ماه هنوز این وعده محقق نشده است.

عارفی اظهار کرد: تا زمانی که رفتارهای جزیره ای و نظارت نشده دستگاه های دولتی باشد نمی توانیم توسعه را رقم بزنیم لذا باید افزایش اختیارات را در سطح استانداران داشته باشیم تا بتوانیم بسیاری از مشکلات را داخل استان حل و فصل کنیم.

وی با برشمردن سه کار اساسی که باید در جنوب کرمان و شهرستان جیرفت انجام شود، گفت: نخست ساماندهی عرضه محصولات کشاورزی یا همان بازاریابی، توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی و افزایش صادرات محصولات است که این موارد اشتغالزایی را به همراه دارند.

عارفی تاکید کرد: برای توسعه صادرات و خلق ثروت به راه اندازی ۱۰ پایانه صادراتی نیاز است که راه اندازی این تعداد پایانه صادراتی به ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و برگشت سرمایه هم در مدت زمان کوتاهی تضمین شده است.

وی گفت: رها سازی حقه آب مردم بخش مرکزی از آب سد جیرفت و رها سازی حق آبه مردم عنبرآباد از سد نساء باید صورت گیرد که این درخواست مورد موافقت وزیر نیرو هم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با ساماندهی رودخانه شور جیرفت یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی حاشیه این رودخانه آزاد سازی می شود که به معنای خلق ثروت است و این درخواست به وزیر نیرو ارایه شده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد تصریح کرد: احداث راه آهن به جیرفت باید نهایی شود زیرا این طرح نیاز ضروری شهرستان و منطقه جنوب کرمان است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR