امکان رهاسازی سالانه یک میلیون قطعه بچه ماهی در سد جیرفت
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۸/۱۴ | مرتبط با : اخبار استان | 949 views

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به ظرفیت های موجود برای پرورش آبزیان در جیرفت گفت: سالانه امکان رهاسازی یک میلیون قطعه بچه‎ ماهی گرمابی در سد جیرفت وجود دارد.

محمود آیین روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای حمایت از تولیدات شیلاتی و ترویج پرورش ماهیان گرمابی سالانه از مرداد تا مهر تعدادی بچه‎ ماهی از استان ‎های شمال کشور خریداری و در استخرهای حد واسط ذخیره می ‎شود.

وی با بیان این که تاکنون ۳۰۰ هزار قطعه بچه‎ ماهی خریداری شده است، تصریح کرد: این ماهیان گرمابی شامل کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ‎هد هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه جنوب کرمان از مناطق کم‎آب و خشک به شمار می‎رود، اما استخرهای دو منظوره در آن زیاد هستند که می‎توان با حداکثر استفاده از این ظرفیت وضعیت معیشت و اقتصاد خانوار کشاورزان را بهبود بخشید.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: سد جیرفت با مساحت یکهزار هکتار و حجم آب ۴۲۵ میلیون متر مکعب یکی از ظرفیت ‎های بالقوه پرورش آبزیان در منطقه محسوب می‎شود.

وی اظهار کرد: با رهاسازی سالانه یک میلیون قطعه بچه ‎ماهی گرمابی در این سد امکان تولید بیش از یکهزار تن انواع ماهی گرمابی وجود دارد.

آیین گفت: همچنین در نیمه دوم سال با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی امکان پرورش ماهی قزل‎آلا در قفس وجود دارد که در این راستا بزودی قراردادی توسط بخش خصوصی با آب منطقه‎ای منعقد می‎شود.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار قطعه بچه ‎ماهی قزل‎آلا نیز بین بهره‎برداران توزیع می‎شود تا در کنار پرورش ماهیان گرمابی، تولید ماهیان سردآبی را هم در منطقه داشته باشیم.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR