آموزش و پرورش به کارهای بزرگ نیاز دارد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۹/۰۱ | مرتبط با : اخبار استان | 767 views

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: آموزش و پرورش به کارهای بزرگ نیاز دارد و همه این کارها باید در راستای تربیت نسل جوان برای آینده کشور باشد.

آیت الله سید یحیی جعفری روز شنبه در دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با وی افزود: باید شوق و ذوق یادگیری قرآن در دانش آموزان ایجاد شود.

وی تاکید کرد: مسوولان آموزش و پرورش باید نیازهای دانش آموزان در امور فرهنگی و معنوی و نیازهای قرآنی و دینی جوانان را تامین کنند.

وی با بیان اینکه همه جوانب زندگی انسان در قرآن مورد توجه قرار گرفته است گفت: اگر سوره های قرآن برای دانش آموزان تفهیم و تفسیر شود بسیاری از آسیب های اجتماعی ما کاهش خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: باید از آیات قرآنی در محتوای کتب درسی استفاده شود.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در ارزش های فرهنگی کشور گفت: باید از بهترین راه ها برای آشنایی دانش آموزان با قرآن و اسلام استفاده کرد.

آیت الله جعفری با تاکید بر ایجاد زمینه علاقه دانش آموزان به دین افزود: سوره های قرآن به همراه تفسیر موضوعی در کلاس های درسی نهادینه شود.

وی گفت: معنا و تفسیر آیات قرآن برای دانش آموزان باید به دور از هرگونه ابهام باشد چرا که ابهام در این آیات موجب انحراف می شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای اساسی و اصولی این طرح از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گزارشی از اولویت های این وزارتخانه در بخش پرورشی ارایه کرد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR