معاون استاندار کرمان: سران طوایف نقش موثری در امنیت پایدار دارند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۹/۱۰ | مرتبط با : اخبار استان | 753 views

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان گفت: سران و معتمدین طوایف و عشایر نقش موثری در ایجاد امنیت دارند و همکاری آنان با دستگاه های ذیربط زمینه ساز امنیت پایدار است.

حمید ذکاء اسدی روز دوشنبه در همایش معتمدین طوایف و عشایر شهرستان های جنوبی کرمان با محوریت مشارکت مردم در امنیت پایدار افزود: شهدای بسیاری در این منطقه شهید شدند و برای پاسداشت خون شهدا اجازه نخواهیم داد وظیفه حکومت از مسیر اصلی آن برگردد.

وی خاطرنشان کرد: حق هر جامعه این است که مردم آن امنیت داشته باشند زیرا امنیت است که چرخه اقتصاد را به حرکت در می آورد.

وی گفت: وقتی شرایط سایر کشورها را نگاه می کنیم باید شکر گذار امنیت موجود در کشور باشیم زیرا همه دشمنان دست به دست هم داده اند تا علیه اهداف نظام جمهوری اسلامی توطئه کنند.

معاون استاندار کرمان تصریح کرد: ما حق نداریم اختلافات طایفه ای را مطرح کنیم زیرا مطمئن هستم سران طوایف این قدرت را دارند که با کمک دولت امنیت را در منطقه برقرار کنند.

وی گفت: هر اندازه ما تصمیم گیری کنیم اگر کمک سران طوایف نباشد نمی توانیم شاهد امنیت باشیم.

ذکاء اسدی بیان کرد: وقتی امنیت به کمک سران طوایف و عشایر برقرار شود هر اقدام فرهنگی و اقتصادی که در منطقه صورت گیرد در ثواب آن هم شریک خواهید بود.

وی با یادآوری این فرموده امام راحل که عشایر ذخایر نظام هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر تاثیرگذاری عشایر تاکید دارند زیرا از همین عشایر مردی چون سردار حاج قاسم سلیمانی برخاسته که مرزهای ایران اسلامی را تا اردن پیش برده است.

معاون استاندار کرمان خاطرنشان کرد: شما باید با الگوگیری از این سردار و سایر سرداران نظام به ایجاد امنیت در سطح منطقه خود کمک کنید.

وی گفت: وقتی امنیت ایجاد شود می توان فعالیت های عمرانی و اقتصادی را پیش برد.

ذکاء اسدی، توسعه اقتصادی حول ولایت فقیه را مورد تاکید استاندار کرمان برشمرد و افزود: در این زمینه از وجود همه افرادی که قانون اساسی را قبول دارند استفاده می شود.

وی تصریح کرد: امنیتی که سران طوایف به همراه سایر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی بوجود آورده اند باید تداوم داشته باشد و سران طوایف نیز در فعالیت های اقتصادی و عمرانی مشارکت کنند.

وی گفت: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در مرحله اول ۲۰۰ میلیارد ریال به شرکت های روستایی که تشکیل می شوند پرداخت می کند.

معاون استاندار کرمان افزود: معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری سه برابر آورده شرکت های تعاونی برای توسعه فعالیت های عمرانی، اقتصادی و تولیدی تسهیلات پرداخت می کند که نیاز است این شرکت های تعاونی هرچه سریعتر تشکیل شود.

وی با اشاره به انعقاد بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در قالب ستاد مثلث توسعه اقتصادی در استان گفت: عمده این سرمایه گذاری ها مربوط به جنوب است زیرا این منطقه زمینه و پتانسیل توسعه را دارد.

ذکاء اسدی اظهار کرد: موارد مطرح شده در این همایش در شورای تامین بررسی می شود و باید در زمینه شرکت های عمران روستایی تلاش مضاعف شود.

وی گفت: دولت هم اکنون در زمینه اجرای سیستم های آبیاری نوین ۸۵ درصد تسهیلات را بلاعوض پرداخت می کند.

این همایش در شهرستان رودبار جنوب و ۳۵۰ کیلومتری کرمان برگزار شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR