طرحهای زیربخش کشاورزی در جنوب کرمان به بانک معرفی شد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۹/۱۷ | مرتبط با : اخبار استان | 689 views

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: ۴۸ فقره پرونده با ۳۴ میلیارد و ۹۵۷ میلیون ریال تسهیلات در شش ماه نخست امسال به بانک عامل معرفی شدند.

احمد مشایخی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تسهیلات برای اجرای طرح های زیربخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی بیان کرد: پیگیری ثبت فعالیت یکهزار و ۳۰۰ نفر در سامانه رصد اشتغال در این منطقه انجام شده است.

وی گفت: مجریان طرح های آبیاری نوین نیز برای دریافت سهم ۸۵ درصدی بلاعوض دولت به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال در سطح یکهزار و ۳۴۵ هکتار به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی معرفی شده‎ اند و از پیمانکاران برای انعقاد قرارداد اجرای این طرح ها دعوت می شود.

مشایخی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ مجوز تاسیس و بهره ‎برداری واحد صنعتی در جنوب کرمان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تعیین سطح میزان کشت و تولید محصولات کشاورزی طرح آمارگیری در سطح ۱۵۶ آبادی شهرستان های جنوبی استان کرمان اجرا شده است.

وی گفت: زیرساخت های لازم نیز برای راه ‎اندازی اتوماسیون اداری شهرستان‎های جنوبی کرمان ایجاد شده است که اجرای آن موجب تسهیل در روند کار متقاضیان خواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون سهمیه سوخت کشاورزی برای موتور پمپ ‎ها و ماشین‎های کشاورزی در سطح شهرستان‎های جنوب کرمان توزیع شده است.

مشایخی تصریح کرد: با توجه به دستورالمعل کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت در سه ماه سوم سال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از چهار میلیون لیتر نفت و گاز برای سوخت گلخانه داران تامین شده است.

جنوب کرمان با حدود یک میلیون نفر جمعت شامل هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان است که سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کند.

جنوب استان کرمان سازمان جهاد کشاورزی مستقل دارد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR