مرکز پژوهشهای علمی و تربیتی آموزش و پرورش کرمان راه اندازی می شود
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۹/۲۰ | مرتبط با : اخبار استان | 732 views

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از راه اندازی مرکز پژوهش های علمی و تربیتی آموزش و پرورش استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کرمان، محمدرضا سلطان زاده در نشست شورای تحقیقات آموزش و پرورش این استان، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش، خلاقیت و نوآوری، توسعه ظرفیت ها و توانمندیهای پژوهشی فرهنگیان و دانش آموزان برای حضور در رقابت های علمی قطبی، منطقه ای و بین المللی را از مهمترین اهداف راه اندازی این مرکز ذکر کرد.

وی با اشاره به تشکیل ۳۲ هسته پژوهشی در مناطق و شهرستان های استان کرمان، افزود: فعال سازی شورای تحقیقات آموزش و پرورش، کمیته های پژوهشی مناطق و شهرستان ها، هسته های پژوهشی مدارس و انجمن های علمی معلمان از راهبردهای اساسی این مرکز است.

وی نهادینه شدن فرهنگ تحقیق و پژوهش بین دانش آموزان و فرهنگیان را ضروری دانست و گفت: پیش بینی می شود ۱۵ هزار معلم این استان در اقدام پژوهی (پژوهش در عمل) در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ شرکت کنند.

سلطان زاده به کسب رتبه نخست آموزش و پرورش استان کرمان در جشنواره خوارزمی اشاره و تصریح کرد: آیین تجلیل از دانش آموزان حائز رتبه نخست این جشنواره با حضور وزیر آموزش و پرورش در کرمان برگزار خواهد شد.

وی بازدید دانشجو معلمان و دانش آموزان را از موزه آگیرا، برگزاری کارگاه های علمی پژوهشی، مراسم تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر خلاق و برتر از جمله برنامه های هفته پژوهش در آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR