استاندار کرمان: ارزآوران کشور مجاهدان اقتصادی هستند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۹/۲۶ | مرتبط با : اخبار استان | 685 views

استاندار کرمان گفت: افرادی که ارز را وارد کشور می کنند مجاهدان اقتصادی هستند و باید مسیر را برای کار آنها تسهیل کرد.

علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در همایش روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه در کرمان با اشاره به اینکه پتانسیل صادرات منطقه ۱۰۰ میلیارد دلار است، افزود: با توجه به تحریم هایی که برای روسیه ایجاد شده این کشور منتظر کالاهای ایرانی است و ظرفیت بزرگی در کشورهای همسایه و منطقه برای اقتصاد ایران وجود دارد.

وی بیان کرد: بند ۱۰ اقتصاد مقاومتی بر مسئله اساسی در حوزه صادرات متمرکز است و مشوق های صادراتی به تناسب ارزش افزوده تاکید دارد و دولت نیز در این راستا به طور حتم عمل خواهد کرد که در بخش ارزش افزوده صادراتی بتوانیم کار کنیم.

استاندار کرمان، مشکل نقدینگی را یکی از مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد و گفت: جذب نقدینگی از بازار توسط تولیدکنندگان انجام شود.

وی تاکید کرد: به دنبال حذف بانک ها باشید و بگذارید آنها به دنبال شما بیایند.

رزم حسینی گفت: بگذارید بانک ها به شما امتیازاتی بدهند و آنها به شما نیاز داشته باشند.

وی به بیان تفاوت ها بین صادرات ما و کشورهای پیشرفته اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات واردات بیش از صادرات است و کشورها مواد خام را فرآوری و به ارزش افزوده بالا تبدیل و صادر می کنند.

وی بیان کرد: کشورهای در حال توسعه به دلیل دانش یا تکنولوژی پایین و مشکلات دیگر به سمت خام فروشی و صادرات مواد اولیه رفته اند اما ما باید براساس اصل ۱۰ قانون اساسی ارزش افزوده صادرات را افزایش دهیم.

استاندار کرمان گفت: رقابت جهانی در عرصه اقتصاد بین الملل به وجود آمده و همه برای افزایش صادرات و ارزآوری به کشور تلاش می کنند.

وی تاکید کرد: باید مردم را باور کنیم تا برای انجام فعالیت های اقتصادی پای کار بیایند.

رزم حسینی گفت: ۶۵۰ هزار میلیارد تومان پول سرگردان در کشور وجود دارد و اگر تولیدکنندگان و صادرکنندگان بتوانند این پول را به چرخه تولید و صادرات بیاورند، کار بزرگی است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR