استاندار کرمان: توسعه روستا از اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۹/۲۸ | مرتبط با : اخبار استان | 709 views

استاندار کرمان گفت: اهمیت دادن به توسعه روستاها از جمله حرکت های جدید و مثبت در دولت تدبیر و امید است.

علیرضا رزم حسینی عصر پنجشنبه در نشست معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با فرمانداران و بخشداران استان کرمان افزود: قرارگیری روستا در مرکز توسعه از جمله کارهایی بود که باید دولت های ما انجام می دادند و می بایست توسعه را از روستا شروع کنیم و به پایتخت برسیم.

وی گفت: ثمرات توسعه روستا از جمله مهار افزایش مهاجرت به شهرها، افزایش ضریب امنیتی، تقویت اقتصاد روستا، ایجاد اشتغال و بکارگیری نیروهای تحصیلکرده موجود در هر یک از این مناطق است و در این صورت فرهنگ مشارکتی توسعه یافتگی در روستاها تقویت می شود.

وی بیان کرد: ایجاد و رواج فرهنگ مشارکتی بین ساکنان روستاها یک خدمت بزرگ به آنهاست.

استاندار کرمان، یکی از ماموریت های اصلی فرمانداران را اجرای طرح اشتغال و توسعه پایدار در مناطق روستایی دانست و گفت: البته مشکلاتی در این زمینه وجود دارد ولی دلیل بر کندی سرعت در اجرای این طرح نیست.

وی با اشاره به همکاری مسئولان در زمینه انجام فعالیت اقتصادی و فرهنگی در روستاها افزود: از تشخیص افراد تحصیلکرده و خلاق در هر منطقه و استفاده از آنان در همه بخش ها و تقویت و توجیه صنایع مرسوم آن مناطق می توان به عنوان یک راهکار استفاده کرد.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: برای این کار عجله نکنید بلکه اول سعی کنید هسته های اولیه را راه اندازی کنید.

وی در خصوص وجود و افزایش تعاونی های جدید و بدون برنامه گفت: موسسات و تعاونی هایی که امروز شاهد حضور آنها هستیم متاسفنه عمق ندارند و مسئولان بدانند که تعداد مهم نیست بلکه کیفیت کار مهم است.

استاندار کرمان افزود: شرکت های کاغذی ارزش ندارند بلکه افراد خلاق و موفق در درون این شرکت ها مهم هستند.

وی بر لزوم توجیه طرح مثلث اقتصادی بین اقشار مختلف مردم تاکید کرد و گفت: با مشورت و همکاری با ائمه جمعه در هر منطقه، برپایی کلاس های آموزش کارآفرینی در کنار جلسات تفسیر قرآن و جلسات دینی می توان حرکت های مثبتی انجام داد.

وی اظهار کرد: برگزاری کلاس های کارآفرینی و هر نوع برنامه مثبت در راستای ایجاد اشتغال نوعی عبادت است.

رزم حسینی گفت: اگر فرهنگ، شعور و تفکرات یک مسئول بالا باشد مردم هم خواسته های خود را بر اساس آن تنظیم می کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان هم گفت: نسبت به توانمند سازی و آموزش در مناطق روستایی باید حرکت های موفق انجام داد.

محمد مهدی زاهدی افزود: از همه فرمانداران و بخشداران انتظار داریم بخش جدی کار خود را برای عملیاتی ساختن این طرح اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: در زمینه ایجاد کلاس های آموزشی از روحانیون و تمامی افراد معتمد در منطقه کمک بگیرید.

نشست معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با فرمانداران و بخشداران استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR