استاندار کرمان: سرمایه های خرد باید جذب شود
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۰۴ | مرتبط با : اخبار استان | 834 views

استاندار کرمان گفت: در صورتی که زمینه لازم برای جذب سرمایه های خرد مردمی فراهم شود، مردم نیز براحتی پول خود را در چرخه تولید و اقتصاد قرار می دهند.

علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با وی به مناسبت هفته وقف افزود: اقتصادی تولید گرا برای جذب سرمایه های خرد مردمی نیاز است تا بتوان زمینه توسعه هرچه بهتر کشور را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه با فروش سهام مشارکت می تواند زمینه همکاری مردم برای انجام کارهای مختلف از جمله ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی و راه اندازی گردشگری سلامت را فراهم کند.

وی اداره کل اوقاف و امور خیریه را در سطح کشور بسیار توانمند توصیف کرد و گفت: این اداره مجموعه ای است که فعالیت های مختلفی را در حوزه های گوناگون انجام می دهد.

استاندار کرمان با اشاره به اموال فراوان اوقاف و امور خیریه، تاکید کرد: بخش اقتصادی این مجموعه باید این ظرفیت ها را بالفعل سازد.

وی گفت: با ایجاد شرکت هایی با پشتیبانی اوقاف می توان پول های سرگردان مردم را جمع آوری کرده و در زمینه رونق اقتصادی استان گام برداشت.

رزم حسینی بر انجام کارهای نو در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تاکید کرد و افزود: در استان کرمان ظرفیت انجام کارهای جدید وجود دارد که بتوان آنها را به عنوان نمونه در سطح کشور مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: کسب رتبه برتر کشوری در سه سال متوالی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه جای تقدیر از مدیرکل و کارکنان این مجموعه دارد.

وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه در طرح های مختلف از جمله اجرای پلیس آب و بازسازی اماکن تاریخی نقش موثر داشته است.

استاندار کرمان با اشاره به بازسازی باغ فتح آباد افزود: کار جهادی در این رابطه صورت گرفته و بازسازی بیمارستان نوریه نیز در همین راستا انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز در این نشست گفت: در سال جاری تاکنون شش هزار سند اجاره تجدید و تنظیم شده است.

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده با اشاره به تدوین ۱۰ برنامه سرمایه گذاری به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان، ادامه داد: ۳۰۰ هکتار باغات پسته در استان کرمان موقوفه هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۷۸ فقره پرونده در رابطه با موقوفات مطرح شده است، بیان کرد: در مجموع در ۱۷ پرونده رای علیه اداره کل اوقاف بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۸ پلاک اختلافی با اداره کل منابع طبیعی داریم، عنوان کرد: این پلاک ها شامل ۱۵ هزار و ۳۰۶ هکتار است که در پنج هزار و ۱۳۲ هکتار به نفع اوقاف و ۱۱ هزار و ۱۴۵ هکتار به نفع منابع طبیعی حل اختلاف شده است.

حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: ۹ ماه امسال ۱۸۱ فقره سند از اداره ثبت اسناد و املاک دریافت شده است.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان در سه سال متوالی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده که مصمم هستیم این جایگاه را حفظ کنیم.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR