۵۶۸۰ کیلومتر راه در جنوب کرمان وجود دارد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۰۷ | مرتبط با : اخبار استان | 700 views

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: پنج هزار و ۶۸۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در این منطقه وجود دارد که نقش موثری در توسعه صنعت حمل و نقل جاده ای دارند.

محمد ساردویی روز شنبه در دیدار کارکنان اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان با امام جمعه جیرفت که به مناسبت هفته حمل و نقل انجام شد افزود: ۹۰ درصد حمل و نقل در سطح کشور از طریق جاده انجام می شود.

وی بیان کرد: محور جیرفت – کهنوج – بندرعباس یکی از محورهای اصلی و ترانزیتی با اهمیت ویژه در این منطقه است زیرا حمل و نقل کالا به کشور افغانستان از این طریق انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه راه گفت: محور جیرفت – سیرجان، بهادرآباد – ایرانشهر، جیرفت – فاریاب، اسفندقه – ارزوئیه، ساردوئیه – گور – سه راهی بم، قلعه گنج – بندر چابهار، رودبار – محمدآباد ریگان در مواقع ضروری می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای ارتباط باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان ادامه داد: در راستای اصلاح نقاط حادثه خیز در این منطقه ۳۸ نقطه حادثه خیز با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال اصلاح شده و این روند برای ایمن سازی محورها ادامه دارد.

به گفته وی امسال در حوزه راه های جنوب کرمان ۱۳ هزار تابلو اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی نصب، ۱۵ کیلومتر گارد ریل احداث و روشنایی تونل های این منطقه انجام شده است.

ساردویی خاطرنشان کرد: طبق آمار ارایه شده علت بروز ۸۵ درصد تصادفات عامل انسانی بوده که نشان دهنده عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده هاست.

وی گفت: امسال در جنوب کرمان ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای خرید و نصب تابلوهای اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی هزینه شده است.

وی افزود: یکی از معضلات ما در بخش تابلوها و گاردریل ها در مسیر راه روستایی است که برخی افراد تابلوها را خراب و گاردریل ها را باز می کنند که نیاز است در این زمینه توسط ائمه جمعه و جماعات فرهنگ سازی صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار کرد: برای کاهش مشکلات در بخش راه های روستایی با دهیاران نشست های متعددی برگزار کرده و برچسب های شب نما بین مردم روستا توزیع شد.

وی گفت: در بخش راه و ایمنی راه ها نیز ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار در جنوب کرمان جذب کرده ایم و اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است.

ساردویی افزود: عملیات اجرایی ۶۸ پروژه ساختمان دولتی در جنوب کرمان توسط اداره کل راه و شهرسازی در دست اجراست که بیمارستان های قلعه گنج، رودبار جنوب و عنبرآباد از جمله این طرح ها هستند و بیمارستان منوجان به بهره برداری رسیده و بیمارستان جیرفت هم در دست طراحی است.

وی گفت: به منظور ساماندهی روکش آسفالت ورودی جیرفت این محور از پلیس راه تا میدان امام حسین (ع) با اعتبار هشت میلیارد ریال اجرا شده است.

اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR