ضرورت وحدت بیش از گذشته نمایان شده است
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۱۲ | مرتبط با : اخبار استان | 686 views

امام جمعه موقت کرمان گفت: هجوم همه جانبه و سنگین استکبار و دشمنان اسلام و مسلمانان، ضرورت داشتن وحدت اسلامی را بیش از پیش نمایان کرده است.

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نماز جمعه کرمان افزود: با هم بودن مسلمانان جهان که بیش از یک میلیارد نفر هستند باعث رشد، شکوفایی و اعتلای آنان می شود.

وی با اشاره به آغاز هفته وحدت از چهاردهم دی همزمان با دوازدهم ربیع الاول گفت: در وحدت اسلامی و برگزاری هفته وحدت تاکید بر همه اشتراکات از جمله وجود کعبه، قرآن و پیامبر است هرچند در زمینه های اعتقادی، اخلاقی و مسائل عرفی و شرعی ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: امروز همه مستکبران عالم، دلسوز اسلام و مسلمانان شده اند و انسان عاقل مسلمان در چنین شرایطی می بایست از عقل خود در جهت انتخاب راه درست کمک بگیرد.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: فتنه ۸۸ به همین آسانی فراموش نمی شود و اهداف بلندی از جمله براندازی نظام جمهوری اسلامی را دنبال می کرد که اگر این مساله اتفاق می افتاد اهداف دیگر هم خود را نشان می دادند.

وی گفت: مردم با حضور خود در نهم دی سال ۸۸ حماسه ای خلق کردند که در تاریخ همانند آن نیست.

حجت الاسلام قاسمی زاده اضافه کرد: برخی می گویند چرا حصر سران فتنه بعد از گذشت چند سال برداشته نمی شود که باید گفت کار آنها نابخشودنی است و مطمئنا اگر در هر دادگاهی حضور می یافتند برخوردی سخت و بدتر با آنها می شد و امروز از نهایت رافت و رحمت نظام جمهوری اسلامی برخوردار هستند.

وی گفت: اگر جلوی فتنه گرفته نمی شد عواقب آن امروز قابل محاسبه نبود.

وی از گردهمایی با شکوه مردم کرمان و مسئولان در سالروز حماسه ۹ دی امسال نیز تشکر کرد.

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش اخیر نیروهای مسلح کشورمان اشاره کرد و گفت: این رزمایش از جهات مختلفی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور نیروی هوایی، نیروی زمینی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آن همه امکانات فراوان و پیشرفته بی سابقه بود و ارتشیان در جهت سرافرازی و اقتدار نظام حرکت کرده اند.

وی افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بابت همین اقتدار نظام و ترس از ایران، کشور ما را یک چالش عظیم برای خود می داند.

حجت الاسلام قاسمی زاده با گرامیداشت هفته سوادآموزی گفت: بی سوادی میلیونی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل قبول نیست.

وی افزود: خیلی از افراد با سواد امروز که در رده های مهم علمی و مدیریتی هستند از وجود همین کلاس های نهضت سوادآموزی استفاده کردند و همچنین کشوری که می خواهد در چند سال آینده از همه لحاظ اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی مقتدر باشد این وضعیت بی سوادی شایسته آن نیست.

وی به موضوع کشف حجاب از سوی رضاخان اشاره و بیان کرد: شبکه های تلویزیونی دنیا به موضوع بی حجابی دامن می زنند و البته چند عامل مانند خانواده ها و جامعه در بروز و پرورش بی حجابی دخیل هستند.

امام جمعه موقت کرمان گفت: خانواده ها به موضوع داشتن حجاب توجه بیشتری نشان دهند و باید فهمید و فهماند که حجاب برای زن یک حصر نیست که بخواهد آن را از جامعه دور کند و از فعالیت در آن بر حذر دارد بلکه برای امنیت و حفظ اوست.

وی عنوان کرد: غفلت های صورت گرفته در دوره های مختلف به موضوع بد حجابی دامن زده است و وضع حجاب در کشور ما مطلوب نیست.

وی همچنین به موضوع وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای مهم پیامبر اسلام (ص) در جهت اینکه مسلمانان از ثواب و خیرات بیشتری بهره مند شوند این بود که ایشان موضوع ظرفیت سازی را مطرح کردند و یکی از سنت هایی که مورد تاکید قرار دادند سنت وقف بود.

حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: پیامبر با سنت هایی مانند وقف ایجاد تامین اجتماعی را رقم زدند یعنی به گونه ای باید فضا، بسترها و امکانات در جامعه باشد تا همه انسان ها بتوانند به یک میزان هرچند اندک از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: ایجاد مساوات اجتماعی و تامین اجتماعی با پرداخت صدقه باعث می شود مردم از حقوق مساوی برخوردار شوند و مردم بیشتر به سوی خیر و خیرات روی آورند و بطور حتم از فضائل بیشتری از سوی خداوند در این زمینه برخوردار خواهند شد.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: وقف کردن روحیه مثبت در جامعه ایجاد می کند و با اجرا و گسترش سنت پیامبر این روحیه روز به روز افزایش خواهد یافت.

وی گفت: وقتی مال و ملکی وقف شد آن وقت همه آحاد مردم از آن استفاده خواهند کرد.

وی به برخی مشکلات در زمینه اموال و املاک وقفی اشاره و عنوان کرد: متاسفانه امروز بعضی از مردم در مال و املاک وقفی خود آنقدر شرایط آورده اند که آن موقوفه هنوز معطل مانده و قابل استفاده نیست.

حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: تا زمانی که مال و ملک قابل استفاده بوده از آن استفاده کرده اند و امروز آن مال وقفی دیگر ارزش خود را از دست داده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه مشاهده شده است که بعضی افراد موقوفات را خرید و فروش می کنند و از عواقب کار خود آگاه نیستند.

وی گفت: بخش دیگری از مشکلات مال و ملک موقوفه مربوط به مقررات ناقصی است که در این زمینه وجود دارد زیرا باعث گرفتاری های فراوان در این حوزه شده است.

ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR