رتبه نخست جذب سرمایه گذاری به استان کرمان اختصاص دارد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۱۲ | مرتبط با : اخبار استان | 702 views

استاندار کرمان گفت: استان کرمان رتبه نخست جذب سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در نشست هم اندیشی با پزشکان کرمانی مقیم تهران که با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایتخت برگزار شد، افزود: دولت تدبیر و امید تلاش می کند بر اساس عقلانیت، تدبیر و امید برای نسل آینده کشوری آباد فراهم کند.

وی بیان کرد: هرچند دولت های پس از انقلاب اسلامی خدمات زیربنایی خوبی در جای جای کشور انجام داده اند اما اگر به پیشرفت و توسعه کشور نگاه کنیم، کشور فاصله زیادی با کشورهای منطقه دارد.

وی گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی با توسعه ای که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان در آن نقش آفرینی می کنند، در استان کرمان موفق شده است.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: امروز ادبیات و گفتمان جدیدی بین علما ایجاد شده زیرا ائمه جمعه در تریبون ها از کارآفرینان قدردانی و تشکر می کنند و اعلام می دارند سرمایه گذار کسی است که مانند یک حاجی که از حج آمده باید به استقبالش رفت و برایش قربانی کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه اقتصادی در استان کرمان منعقد شده است، گفت: ۱۸ درصد از این طرح ها معادل ۱۲ هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان تامین مالی و هفت درصد معادل حدود پنج هزار و ۲۷ میلیارد تومان طی مدت هشت ماه اجرا شده است.

رزم حسینی، توریست درمانی را از شاخه های توسعه استان و راه اندازی هلدینگ پزشکی را دارای نمونه های موفق در کشور دانست و افزود: پزشکان کرمانی می توانند با راه اندازی هلدینگ پزشکی در امر توسعه استان کمک نمایند.

وی گفت: فعالان و جریان های سیاسی وفادار به نظام در استان کرمان در یک سال گذشته حداکثر همکاری و همیاری را با استانداری داشته اند و فضایی همراه با عقلانیت سیاسی در استان به وجود آوردند که موجب فعالیت های گسترده ای در این استان شده است.

استاندار کرمان، مبارزه با حاشیه نشینی و زمین خواری را از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان کرمان طی یک سال گذشته عنوان کرد و افزود: عده ای از افراد سودجو و ذی نفوذ حاشیه ای امن را در مناطق حاشیه نشین برای خود بوجود آورده اند که توانستیم ۹۳۷ هکتار از اراضی حاشیه شهر کرمان را با کمترین چالش به مالکیت دولت برگردانیم.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت جهادی و عزم ملی می توان در راستای صرفه جویی آب در بخش کشاورزی تلاش کرد که این مسئله با همکاری مدیران اجرایی استان و کشاورزان در راستای همیاری و نجات کشاورزی و محیط زیست استان قابل اجراست.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار و ۶۱۲ حلقه چاه در استان وجود دارد که ۱۰ هزار و ۴۱۸ مورد آن غیرمجاز است، افزود: در حال حاضر از ۶۶ شهر استان در ۲۹ شهر با بحران آب مواجه هستیم و ۵۱۴ روستا گرفتار کم آبی و بحران بوده که ۲۵ درصد روستاها را شامل می شود.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه مشکل جذب سرمایه گذاری در استان کرمان وجود ندارد، گفت: در راستای سرمایه گذاری باید مسیر واگذاری اختیارات و رفع قوانین مزاحم که امری مهم است، در دستور کار قرار گیرد.

وی از نبود اختیارات کافی به مسئولان استانی انتقاد کرد و افزود: نظام اداری به نحوی طراحی شده که برای انجام هرکاری باید از حکومت مرکزی مجوز گرفت و این در حالی است که کارشناسان مرکزنشین شناخت کافی از وضعیت استان ها ندارند.

استاندار کرمان بیان کرد: استان کرمان با ظرفیت های فراوانی که دارد،می تواند خود را اداره کند اما اختیارات کافی برای استاندار و فرماندار وجود ندارد و اختیارات فعلی فقط مقام تشریفاتی است.

وی طرح جامع سلامت را یکی از طرح های مهم و موثر دولت تدبیر و امید دانست و گفت: دغدغه ای که مردم برای درمان در بخش هزینه ها با آن مواجه بودند امروز به حداقل ممکن رسیده به طوری که روستاییان با پنج درصد و شهروندان با ۱۰ درصد هزینه های بیمارستانی را پرداخت می کنند.

استاندار کرمان این هفته نیز در ادامه سفرهای خود به تهران با برخی مسوولان کشوری دیدار و درباره مسائل مختلف استان گفت و گو کرد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR