فرماندار جیرفت: دلالان بیشترین نقش را در کاهش قیمت محصولات دارند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۲۵ | مرتبط با : اخبار استان | 664 views

فرماندار جیرفت گفت: واسطه ها و دلالان بیشترین نقش را در کاهش قیمت محصولات کشاورزی دارند که باید با وحدت و همکاری کشاورزان این واسطه ها حذف شوند.

احمد امینی روش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش قیمت محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان افزود: در گذشته هم بارها تکرار شده که ایجاد یک تشکل صنفی واحد می تواند نقش تعیین کننده ای در قیمت گذاری مناسب محصولات کشاورزی داشته باشد.

وی بیان کرد: کشاورزان باید به فکر راه اندازی تشکل های صنفی قوی باشند تا این تشکل ها بر مراحل کاشت، داشت، برداشت و فروش محصولات نظارت جدی داشته باشند.

فرماندار جیرفت گفت: دولت هم همواره از کشاورزان حمایت کرده کما اینکه سال گذشته نیز برای بهبود وضعیت گوجه فرنگی در این منطقه به خرید توافقی کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته نیز با حضور معاون استاندار، متولیان بخش کشاورزی و جمعی از مسوولان نشستی در همین رابطه برگزار شد و مسایل و مشکلات این بخش مورد بررسی قرار گرفت.

امینی روش با تصریح این مطلب که مشکل کشاورزان در مرحله بعد از تولید است گفت: کشاورزان باید علاوه بر توسعه کشاورزی به سمت توسعه صنایع فرآوری بروند و دولت هم با پرداخت تسهیلات از آنها حمایت می کند.

وی افزود: در حال حاضر با پیگیری های انجام شده واردات محصولات کشاورزی به داخل کشور صورت نمی گیرد و صادرات هم آغاز شده که امیدواریم در روزهای آینده شاهد رفع نوسانات قیمت محصولات کشاورزی باشیم.

سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوب استان کرمان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR