استاندار کرمان: باید سند قابل اجرا در حوزه فرهنگ عمومی داشته باشیم
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۰/۲۸ | مرتبط با : اخبار استان | 763 views

استاندار کرمان گفت: قرار بر این است که یک سند قابل اجرا و عملیاتی در حوزه فرهنگ عمومی استان با مشارکت همه دستگاه های متولی داشته باشیم.

علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه کرمان، افزود: شورای فرهنگ عمومی بر اساس وظیفه ای که دارد قاعدتا باید مشکلات فرهنگی را حل و فصل کند.

وی بیان کرد: اگر اعتلای استان به وجود نیاید نشان دهنده این است که کاری نتوانسته ایم انجام دهیم.

وی گفت: ۱۷ دستگاه فرهنگی در کشور وجود دارد که موازی کاری انجام می دهند یا اینکه به وظایف شان عمل نمی کنند و منجر به این می شود که مقام معظم رهبری می فرمایند دغدغه فرهنگی داریم.

استاندار کرمان تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده این است که ما کاستی هایی داریم و اگر می خواهیم کاری انجام دهیم باید همانگونه که ارکان حکومت در مثلث توسعه اقتصادی آمده اند در عرصه فرهنگ هم باید همه ارکان حکومت حضور داشته باشند.

وی گفت: صدا وسیما نقش اصلی این جریان را دارد و نمی تواند کنار بنشیند و هر برنامه ای که دوست دارد پخش کند.

وی افزود: قرار نیست این سند فرهنگی تکرار مکررات باشد، ما دنبال های سندهای عمل گرایانه برای ارتقای فرهنگ استان هستیم و این کار امکانپذیر است.

استاندار کرمان گفت: باید یک نقشه راه مشخصی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه جاری فرهنگی در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی صورت گرفته و تاکنون حدود ۵۰ کنسرت مجاز فرهنگی در استان کرمان برگزار شده است.

وی گفت: مناسبت های مختلفی که وجود داشته با کیفیت خوبی انجام شده است و انجمن مفاخر استان که حدود هشت سال تعطیل بود احیا شد و کارش را انجام می دهد و همچنین خانه مطبوعات استان راه اندازی شد.

استاندار کرمان تاکید کرد: اما از نظر ما به عنوان خدمتگزار مردم این کافی نیست.

وی افزود: اگر می خواهیم در حوزه فرهنگ افراط و تفریط نداشته باشیم شورای فرهنگ عمومی باید تصویب کند.

رزم حسینی گفت: کسانی که در گذشته کوتاهی کردند و حاشیه نشینی را به وجود آوردند امروز چرا ما باید تاوان آنها را پس دهیم.

وی افزود: امروز اگر جلوگیری نکنیم آیندگان ما را نخواهند بخشید.

وی گفت: هیچ خانه و مسجدی در هیچ جا تخریب نشده است.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد زندانیان ما حاشیه نشین هستند.

وی گفت: کرمان ۱۴ هزار هکتار وسعت دارد و گنجایش ۱۵ میلیون نفر جمعیت را دارد اما چرا حاشیه نشینی را افزایش دادیم و اکنون ۷۰۰ هزار نفر در شهر کرمان زندگی می کنند.

رزم حسینی افزود: در دولت تدبیر و امید یک متر زمین خواری صورت نگرفته و یک متر خلاف قانون عمل نشده است.

وی گفت: صدا و سیما می آمد تبلیغات خوبی انجام می داد و مصاحبه استاندار را پخش می کرد که پخش نکرده است و چه کسی باید جوابگو باشد.

وی ادامه داد: یک هفته است که فرماندار کرمان درخواست گفت و گوی ویژه خبری در صدا وسیما را کرده است که بیاییم به مردم در خصوص مبارزه با حاشیه نشینی توضیح بدهیم.

استاندار کرمان گفت: مبارزه با حاشیه نشینی در دو مرحله انجام می شود که در مرحله اول از صدا و سیما تشکر می کنم و بسیار همکاری کرد ولی چه شد که این مبارزه به شهرک گل ها که رسید یک دفعه ورق برگشت؟ باید آسیب شناسی کنیم.

وی افزود: عوامل ذی نفوذی در دستگاه های دولتی بودند که باعث شدند ۱۸۰ هکتار زمین کشاورزی را خراب کنند و درختان پسته ۳۰ ساله را خشک کردند.

وی گفت: تمام پروانه های ساختمانی باطل است و هر کسی مجوز قانونی دارد از راه قانون شکایت کند و ما به آن شکایت رسیدگی می کنیم.

رزم حسینی ادامه داد: این اراده ای است که در دولت وجود دارد ودر استان کرمان این حرکت را ادامه می دهیم و به حول و قوه الهی سعادت مردم را در این راه می بینیم.

وی گفت: نباید بنشینیم مثل گذشته ها و اگر ما امروز کار نکنیم مسوول هستیم.

استاندار کرمان گفت: ما نمی توانیم ببینیم که فرزندان ما یا فرزندان دیگران در حاشه نشینی زندگی می کنند که نه سلامت نه بهداشت و نه امنیت و نه فرهنگ دارند، امروز این حرکت شروع شده است و باید همه کمک کنند.

وی تاکید کرد: اگر در حوزه فرهنگ اعتلای فرهنگی می خواهیم با شعار و کتاب نوشتن و کتاب در کتابخانه های زرین گذاشتن نیست بلکه باید در کوچه ها، محلات و کانون های فرهنگی توسط یک برنامه عملیاتی مشخص مانند دوران دفاع مقدس صورت بگیرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ارتباط حکومتگران و دولتیان با مردم تنگاتنگ بود و مردم زبان دولتیان را می فهمیدند و به جبهه می رفتند که باید این اعتماد را برگردانیم.

رزم حسینی تاکید کرد: والله این کار امکان پذیر است و اختیارات را به استاندار بدهند مسوولیتش را در استان کرمان می پذیرم.

وی گفت: در شورای فرهنگ عمومی وزارت کشور دو هفته پیش جلسه ای برگزار شد و گزارشی را تهیه کرده اند که ۱۱ شهر در کشور بحران اجتماعی دارند که چهار شهر آن در استان کرمان است.

وی ادامه داد: چه کسی پاسخگوست؟ اگر اختیارات را به استاندار بدهند بله استاندار جوابگوست.

رزم حسینی گفت: اگر در حاشیه نشینی دستگاه های متولی وظیفه خود را انجام می دادند امروز نباید دولت تدبیر و امید هزینه اش را پرداخت می کرد، چرا بقیه انجام ندادند؟

وی افزود: هیچ وقت نخواستم گذشته را خراب کنم و در منش من نیست و دولت های قبلی خدماتی کردند و نواقصی هم داشتند.

وی گفت: ولی اگر قرار باشد حقی گفته شود و اگر قرار باشد که فرمانداران سخت کوش این دولت حمایت شوند، حمایت جدی می کنیم.

استاندار کرمان ادامه داد: عده ای ذی نفوذ هستند و می خواهند این حرکت مقدس را متوقف کنند ولی ما به حول و قوه الهی ادامه می دهیم.

وی گفت: خوشبختانه در حوزه سلامت بسیار تا بسیار کار خوبی انجام شده است و در استان کرمان ۹۹ درصد زیر پوشش بیمه دفترچه درمانی هستند.

وی افزود: ما نمی گذاریم کرمان مانند مشهد یک و نیم میلیون نفر حاشیه نشین داشته باشد و این حرکت ادامه خواهد داشت.

رزم حسینی بیان کرد: استان کرمان استاندار مقتدر خواهد داشت و خواهد بود.

وی تصریح کرد: صدا و سیما مناظره برگزار کند و من با مردم صحبت می کنم.

وی گفت: نقش رسانه در فرهنگ چه بوده و چکار کرده است.

وی ادامه داد: چرا شعار ولایت توسعه که فقط در کرمان داده شد صدا و سیما تبلیغ نکرد و چرا این فرهنگ عمومی نشد.

رزم حسینی گفت: لازم بود به مردم بگوییم و نگفتیم که کار به اینجا رسیده است و مصلحت اندیشی و محافظه کاری و سیاسی بازی ما را به اینجا رسانده است و باید به مردم دهان به دهان و سینه به سینه بگوییم که در نظام جمهوری اسلامی شما می توانید یک زندگی شرافتمندانه داشته باشید.

استاندار کرمان گفت: وقتی با مردم راستگو باشیم مردم همه چیز را می پذیرند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR