مجوز دومین باغ مرکبات مادر کشور در جیرفت صادر شد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۰۲ | مرتبط با : اخبار استان | 693 views

مسوول کنترل و گواهی بذر و نهال جنوب استان کرمان گفت: با توجه به آب و هوا و اقلیم مناسب شهرستان جیرفت مجوز احداث دومین باغ مرکبات مادر کشور در این شهرستان صادر شده است که بزودی وارد مرحله عملیاتی می شود.

علی خوشنام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعات احداث باغ مرکبات مادر در سطح کشور از سال ۸۶ در مناطق مختلف آغاز شد که پس از بررسی همه شرایط محیطی، آب هوا و اقلیم ها، شهرستان جیرفت به عنوان بهترین نقطه شناسایی و مجوز احداث این باغ صادر شد.

وی تصریح کرد: تاکنون فقط در شمال کشور باغ مرکبات مادر احداث شده است و نخستین بار در جنوب کشور نیز این نوع باغ احداث خواهد شد.

وی از احداث این باغ به صورت اسکرین حوس (فضای بسته) با پوشش گلخانه ای در سطح دو هکتار خبر داد.

خوشنام با اشاره به ناسازگاری پیوندک های نامرغوب گفت: در این باغ پیوندک های سالم، با اصالت، استاندارد و با ژنتیک مرغوب برای رفع نیازهای نهال کاران جنوب کشور کاشت می شود.

وی افزود: در این باغ مرکبات ۲۰ رقم از انواع نهال های مرکبات کشت خواهد شد.

وی بیان کرد: باغ مرکبات مادر جنوب کشور می تواند نهال سالم و عاری از هرگونه بیماری استان های جنوبی کشور از جمله کرمان، فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را تامین کند.

جنوب استان کرمان با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب یکی از قطب های تولید مرکبات در کشور است که سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از این منطقه تولید و به بازارهای هدف عرضه می شود.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR