۶۵ میلیارد نخ سیگار مصرف داخل – ۳۸ میلیارد نخ توان تولید
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۰۷ | مرتبط با : اخبار استان | 775 views

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مصرف سیگار در کشور سالانه حداکثر ۶۵ میلیارد نخ است در حالی که تولید داخل به ۳۸ میلیارد نخ می رسد و بخشی از آن بصورت رسمی وارد می شود و بقیه آن کالای قاچاق است.

سید عبدالمجید اجتهادی روز سه شنبه در دومین همایش استانی و کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالای دخانی و بررسی قوانین جدید مقابله با قاچاق کالا افزود: ورود کالاهای قاچاق صنعت داخل کشور را متزلزل و مخدوش می کند و اگر سامانه هایی که در فصل پیشگیری طراحی شده است پیگیری شود دیگر مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: ضوابط اجرایی که منحصرا در قانون مبارزه با قاچاق کالا اتفاق افتاده خیلی خوب است و در این راستا دستگاه های اجرایی کارهای مثبتی را ارایه دادند اگرچه با کمی تاخیر در خصوص راه اندازی سامانه هایی که در فصل پیشگیری می بایست محقق شود انجام شد.

وی گفت: اگر آسیب شناسی شود خیلی از مشکلات در برنامه ریزی های مسوولان حل خواهد شد.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی افزود: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوشبختانه جامع و در قوانین کیفری هم بی نظیر است و نسبت به قانون های پراکنده سال های قبل کامل تر و بعد از انقلاب به صورت فوق العاده قانون گذاری شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دو هزار میلیارد ریال هزینه ساخت یک کارخانه تولیدی دخانیات است و سالانه ۷۰۰ میلیارد ریال بر اساس قانون به دولت مالیات می دهند اما متاسفانه تولیداتی با همین برند داخلی در کشورهای همسایه تولید و وارد کشور می شود.

اجتهادی گفت: این قبیل مسائل زمینه کشف قاچاق را به مراتب سخت تر می کند و با این کار قاچاق کالا راحت تر انجام می شود.

وی افزود: افرادی که در این زمینه تجارت قانونمند دارند قدرت رقابت بین آنان از بین می رود زیرا تولید کنندگان داخل با مشکلاتی از جمله گذشتن از فیلترهای مختلف هستند.

وی گفت: دخانیات مضر است و بعضی از دستگاه ها هم تاکید دارند تا اجازه ورود و تولید داده نشود زیرا مضر بودن آن بر همه روشن است البته اگر تولید قانونمند نباشد کالای قاچاق وارد می شود یعنی کالایی که حداقل رعایت بهداشت در آن وجود ندارد.

این مقام مسوول در سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: یکی از موارد جلوگیری از ورود قاچاق موانع تعرفه ای است و سهم مالیات برای ورود کالای دخانی بیشتر شود تا حداقل به صورت قاچاق وارد نشود.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد پرونده های قاچاق وارد سازمان تعزیرات حکومتی کشور می شود که حدود هفت هزار پرونده در ۱۰ ماه سال جاری وارد و به حدود شش هزار و ۷۰۰ پرونده رسیدگی شده است.

اجتهادی به گشت های مشترک در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مبارزه ها، مبارزه در سطح عرضه و نا امن کردن محیط برای فعالان این عرصه است.

وی بیان کرد: دو تکلیف شرعی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد که اولین آن ناشی از فرمان مقام معظم رهبری که بر همه دستگاه ها مبارزه با قاچاق کالا را واجب کرده اند و دیگری وظیفه قانونی بر دوش همگان است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR