۵۵۰۰ محدوده معدنی در استان کرمان وجود دارد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۱۴ | مرتبط با : اخبار استان | 740 views
5500 محدوده معدنی در استان کرمان وجود دارد

مهدی حسینی نژاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان کرمان به عنوان بهشت زمین شناسی ایران با ۱۸۱ هزار کیلومتر مربع وسعت و با پنج هزار و ۵۰۰ محدوده معدنی ثبت شده برای انجام فعالیت های معدنی شناخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد نزدیک به یکهزار و ۴۹۰ محدوده درخواست انجام فعالیت های معدنی است و نزدیک به ۷۹۰ مورد مربوط به پروانه های اکتشاف در حال انجام است.

وی گفت: تقریبا ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع از وسعت استان توسط متقاضیان انجام فعالیت های معدنی درخواست شده و به ثبت رسیده است که در حال انجام مراحل کار خود هستند.

صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: تعداد دو هزار و ۳۹۰ محدوده معدنی مربوط به درخواست هایی بوده است که متقاضیان نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و پروانه آنها باطل شده است و می بایست از طریق مزایده به اشخاص دیگری واگذار شود.

وی گفت: ۲۹۳ پروانه اکتشاف هم وجود دارد که صاحبان آنها هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و می بایست واگذار شوند و مابقی ۱۱۲ گواهی کشف است که باید از طریق مزایده واگذار شود.

حسینی نژاد خاطرنشان کرد: ۹۸ پروانه بهره برداری هم باطل شده است و می بایست از طریق مزایده واگذار شوند.

وی گفت: نظر بر این است که بیش از سه هزار محدوده از طریق مزایده تعیین تکلیف شود.

وی افزود: از سال ۸۹ طرح مزایده در استان بطور جدی شروع و تا امروز نزدیک به ۴۵۰ محدوده از طریق مزایده به اشخاص جدید واگذار شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: در روش مزایده متاسفانه ضعفی وجود دارد و به هر حال محدوده هایی که درخواست ثبت شده است را می بایست قبل از مزایده توسط کارشناسان بتوان ارزش ریالی برای آنها تعیین کرد و باید معادنی را به مزایده گذاشت که ذخیره آنها مشخص شده باشد.

وی گفت: در استان مجوزی مبنی بر اینکه ۲۰ درصد از سطح استان را به عنوان پهنه اکتشافی واگذار کرد اخذ شده است و باید ابتدا کار اکتشاف و در گام بعدی واگذاری انجام شود.

حسینی نژاد افزود: این کار یکی از اقدامات موثری است که شرکت های توانمند کار اکتشاف را انجام دهند و بعد مرحله واگذاری انجام شود.

وی گفت: ۱۳ پهنه در استان تعریف شده است و با برنامه ریزی های انجام شده قرار است در آینده نزدیک این عدد به ۲۰ برسد.

وی درباره برای پروانه های بهره برداری که در استان استخراج را انجام می دهند، افزود: نزدیک به ۷۰ میلیون تن انواع مواد معدنی استخراج می شود و عمده مواد آن مربوط به شرکت های بزرگ است.

حسینی نژاد گفت: نزدیک به ۹۹.۶ درصد استخراج مربوط به شرکت های بزرگ و فقط چهار دهم درصد برای سایر معادن است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR