بیش از ۷۹ هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت هزینه می شود
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۱۶ | مرتبط با : اخبار استان | 616 views

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت گفت: بیش از ۷۹ هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت هزینه می شود که یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به زیرساخت هاست.

محمد هادی ایازی روز پنجشنبه در نخستین گردهمایی سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت استان در خانه شهر کرمان افزود: اکنون برای اتمام پروژه هایی که در حال اجرا داریم به ۲۵ هزار میلیارد تومان است و با این وضعیت راهی نداریم جز اینکه به سمت مردم برویم.

وی گفت: این مشارکت می تواند در حوزه پیشگیری باشد که سازمان های مردم نهاد نقش فوق العاده ای می توانند داشته باشند.

وی افزود: ۴۸ درصد از موارد فوت مربوط به بیماری های قلب و عروق است که می توان با مشارکت مردم از این روند جلوگیری کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در خصوص سرطان می توانیم پیشگیری کنیم و با اصلاح سبک زندگی از طریق سازمان های مردم نهاد آموزش ها را ارایه دهیم.

وی اظهار کرد: سال ۹۳ با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت تحولی در حوزه سلامت ایجاد و ۱۰ درصد از یارانه ها به سلامت اختصاص داده شد.

ایازی گفت: در این مدت ۲۸ درصد بیمارانی که به بیمارستان ها مراجعه کرده اند زیر پوشش کمیته امداد هستند.

وی بیان کرد: همچنین هشت میلیون نفر دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده اند ولی آیا تمام مشکلات حوزه سلامت با اینها حل می شود؟

وی با اشاره به اهمیت فرهنگی سازی افزود: در دهه گذشته آمار تلفات جاده ای ۲۸ هزار نفر بود که با اقدامات راهنمایی و رانندگی و فرهنگ سازی به ۱۸ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۰ درصد از جمعیت ما اضافه وزن دارند که موجب بیماری می شود ولی می توان پیشگیری کرد.

وی اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد باید دور هم جمع شوند و با مخاطبان خود صحبت کنند.

ایازی اضافه کرد: ۳۰۰ هزار نفر دیابتی در کشور داریم که ۱۵ هزار نفر آنها از بیماری خود خبر نداشتند و سازمان های مردم نهاد می توانند در این خصوص نقش ایفا کنند.

وی گفت: خیرین و سرمایه گذاران بخش خصوصی ابتدا پروژه های استان را انجام دهند.

وی با بیان اینکه دست خیرین را می بوسیم خاطرنشان کرد: در نقطه نقطه کشور خیرین آمده اند و سرمایه گذاری می کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: استان کرمان در خیلی از عرصه ها سرآمد است و امیدواریم در توسعه مراکز درمانی و بهداشتی هم سرآمد باشد.

وی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه سلامت این است که موضوع سلامت چه وضعیتی دارد و با این شرایط چه باید بکنیم.

ایازی افزود: جامعه ما به سمت میانسالی و کهنسالی پیش می رود، صندلی های مدارس و دانشگاه ما خالی مانده و این یعنی دغدغه سلامت دغدغه آینده ما خواهد بود و یک مساله جدی است.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که مساله سلامت برای کشورهای توسعه یافته مهم است این است که جامعه به سمت میانسالی رفته و زندگی برایشان مهم است و ما هم از الان اینگونه شده ایم.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR