۷۰ درصد کارجویان در کرمان فاقد مهارت هستند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۱۸ | مرتبط با : اخبار استان | 587 views

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۷۰ درصد کارجویان در کرمان فاقد مهارت های لازم برای بازار کار است.

حسن رحمانی روز شنبه در جشن انقلاب ویژه جامعه کار و تولید استان کرمان افزود: بیش از ۵۰ درصد افرادی که در استان جویای کار هستند از تحصیلات دانشگاهی بویژه لیسانس به بالا برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در سه فصل گذشته نرخ بیکاری در استان کرمان ۷.۶ است که از جمله استان هایی است که پایین ترین نرخ بیکاری را دارد.

وی بیان کرد: پذیرش افراد در بخش اقتصاد متفاوت و در بخش خدمات ۷۸ درصد، صنعت ۲۲ درصد و کشاورزی زیر یک درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: ۳۲۰ کارفرما در استان کرمان از مزیت تخفیف بیمه استفاده کردند و ۹۰۰ کارگر را به کار گرفتند.

وی گفت: در یک سال گذشته به بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر مراجعه کننده به بخش روابط کار، مشاوره داده شده و به یکهزار و ۵۰۰ پرونده شکایت و اختلافات کارگران پرداختیم که البته پایین ترین آمار را در بخش پرونده های شکایت ها داریم.

رحمانی، اظهار کرد: همچنین به پرونده چهار هزار و ۷۰۰ مشاغل سخت و زیان آور رسیدگی و انتخابات ۱۸۰ تشکل از ۵۰۰ تشکل که شورای اجتماعی هستند برگزار شد.

وی گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر ساعت در حوزه های حفاظت، ایمنی و بهداشت آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی به برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر و حضور چند نمونه کشوری، مسابقات قرآن، تشکیل هیات شهدای کارگر، احداث پایگاه سنجش سلامت، راه اندازی مهدکودک کارگران و رقابت های ورزشی به عنوان بخش دیگری از فعالیت های انجام شده این مجموعه اشاره کرد.

رحمانی، تصریح کرد: در حوزه پشتیبانی برای ۲۳ شهرستان استان ساختار ساختمانی تعریف و مصوب شد و نمایندگی ایجاد کردیم.

وی گفت: در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان هفت جلسه برگزار شده که ۷۵ مصوبه با بررسی ۱۱۸ طرح داشت و در نهایت ۹۱ طرح به تصویب رسید و برای اجرای آنها ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: همچنین دو مرکز کاریابی را در شهرستان های انار و بم و دو مرکز مشاوره کارآفرینی را در شهرستان کرمان راه اندازی کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: امسال ۱۷۰ تعاونی جدید با توجه به نیازهای استان به جمع بیش از هشت هزار تعاونی اضافه شده که حدود دو هزار تعاونی غیر فعال هستند.

وی درباره تعاونی های مسکن مهر گفت: بر اساس مصوبه مجلس این کار از سال ۸۶ آغاز شد و کار سنگینی بود و جمعیت بسیاری ثبت نام کردند اما سامانه ای برای پالایش آن نبود.

رحمانی افزود: بعضی از این مجموعه ها وارد عرصه اجرا شدند و تامین و آماده سازی زمین، کار را دچار مشکلاتی می کرد.

وی گفت: در استان کرمان ۲۰۰ تعاونی مسکن مهر داشتیم و امروز واحدهای مسکونی مسکن مهر در قالب تعاونی ها بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در حالی که در سایر قالب ها احداث مسکن مهر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR