ستاد سرمایه گذاری در حوزه سلامت استان کرمان تشکیل شد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۲۲ | مرتبط با : اخبار استان | 710 views
ستاد سرمایه گذاری در حوزه سلامت استان کرمان تشکیل شدستاد سرمایه گذاری در حوزه سلامت استان کرمان تشکیل شد

علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز پزشکی و درمانی کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مزیت های خوبی در حوزه سلامت برای سرمایه گذاران وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال به قرارداد خوبی در بخش ایجاد بیمارستان های جدید برسیم.

وی افزود: حوزه سلامت بر اساس تحقیقات یک حوزه اقتصادی است و دولت حمایت ویژه دارد.

وی گفت: یکی از کارهای خوب دولت تدبیر و امید در بخش خدمات پزشکی است و دولت به دنبال آن است تا آنجا که امکان دارد تصدی گری را کاهش دهد.

استاندار کرمان اظهار کرد: باید هلدینگ پزشکی که از سیاست های خوب دولت است پیگیری شود.

وی گفت: بیمارستان های دولتی باید توسط بخش خصوصی مدیریت و خدمات با تعرفه های دولتی ارایه شود و پزشکان باید در این موارد به روش و با تفکر بخش خصوصی فعالیت کنند تا بتوان از خدمات و کیفیت بیمارستان ها بیشتر بهره مند شد.

رزم حسینی، سیاست های دولت تدبیر و امید در بخش سلامت را از جمله موارد مهمی دانست که اهمیت ویژه پیدا کرده است.

وی به سفر و بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که اخیرا به همراه معاون اول رییس جمهوری به کرمان انجام شد اشاره کرد و افزود: مقرر شد تلاش ویژه تری نسبت به استان های دیگر در بخش سلامت کرمان صورت گیرد.

استاندار کرمان گفت: شرکت هلدینگ دارویی تاسیس و سهامدارن آن مشخص شده اند و امیدواریم بتوان اولین کارخانجات داروسازی جنوبشرق ایران را در استان کرمان تاسیس کرد.

وی اضافه کرد: هلدینگ پزشکی هم در دست بررسی است که با همکاری بخش های مرتبط این کار صورت می گیرد و آمادگی داریم تا حمایت های ویژه ای را انجام دهیم.

وی گفت: بر اساس آماری که اعلام شده استان کرمان از نظر تخت نسبت به کل کشور پایین تر است که باید در این بخش به متوسط کشوری رسید و البته این موضوع به دلیل فقر بیمارستانی طی چند سال گذشته به وجود آمده است.

رزم حسینی افزود: متاسفانه در این زمینه اقدام اساسی در استان و شهر کرمان صورت نگرفته است که باید در حوزه تخت های جدید اقدام کنیم و در حوزه بهداشت و خدمات و کیفیت بیمارستان ها اقداماتی صورت گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه خدمات و کیفیت خوشبختانه اقداماتی از جمله هتلینگ و بازسازی بیمارستانی در بیمارستان شهید باهنر و افضلی پور و جاهای دیگر در حال انجام است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه شرایط برخی بخش ها بویژخ اورژانس رضایت بخش نیست، افزود: امیدواریم بتوان در این دولت اقدامی صورت گیرد که حداقل در بخش خصوصی با کمبودی مواجه نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در حال ساخت است و امیدوارم تا پایان سال در حوزه سلامت همچون در بخش های اقتصادی و دیگر موارد اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در بخش سلامت تعادل و توازنی در کشور وجود ندارد و بخش عمده ای از بیماران از جنوب شرق به کرمان می آیند و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماران در شهر و استان کرمان که پذیرش شده اند از استان های مجاور هستند و این موضوع بار اضافه ای دارد در حالی که اگر توسعه در آن استان ها صورت گیرد این فشاری که وجود دارد نبود.

وی افزود: در هر صورت آنها هموطنان ما هستند و باید به آنها خدمات داد.

رزم حسینی از حضور رسانه ها در این بازدید تشکر و تاکید کرد: رسانه ها بخش های مختلف را انعکاس دهند تا فرهنگ مطالبه گری مردم افزایش پیدا کند.

وی همچنین گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به این معناست حکومت، انقلاب و این کشور متعلق به آنان است و هر قدر حضور فعال تری داشته باشند امنیت پایداری در منطقه به وجود خواهد آمد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR