مطالعه در راس مباحث تربیتی خانواده‌ها قرار گیرد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۲۹ | مرتبط با : اخبار استان | 666 views

آیت‌الله سید یحیی جعفری صبح امروز در دیدار با معاون امور مجلس، استان‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ابراز تاسف از آمار پایین مطالعه در کشور گفت: نخستین کاری که باید در کشور ما انجام شود، ارائه راهکاری از سوی اهل بصیرت و فرهنگ برای وضع کنونی کتابخوانی است.

وی ادامه داد: باید کاری کرد، افراد از روی میل و رغبت مطالعه داشته باشند، اگر نهاد خانواده باسواد، آگاه و دارای فهم و درک صحیح باشد از دوران کودکی به مطالعه فرزندان تاکید می‌کنند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: همانگونه که احترام به والدین را به فرزندان‌مان آموزش می‌دهیم، کتابخوانی را هم باید در راس مباحث تربیتی خود داشته باشیم.

وی افزود: خانواده‌ها در حد بسیار کم برای ترغیب فرزندان به کتابخوانی تلاش دارند ما در مورد تربیت و تعلیم فرزندان‌مان صحبت می‌کنیم اما مسئله مهم کتاب را به صورت خاص نمی‌بینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: در آموزش و پرورش هم آن تحولی را که در امر مطالعه و کتابخوانی انتظار می‌رفت به وجود نیامده است.

وی با تاکید بر توجه به مطالعه مفید تصریح کرد: تحول اساسی در مورد مطالعه و انتخاب کتاب مفید باید محقق شود تا دچار گمراهی و درک غلط نشویم.

جعفری ارائه برنامه‌های تشویقی را در امر مطالعه موثر دانست و ادامه داد: همه آنچه امروز از فرهنگ و ادب، علم و دانش در اختیار بشر قرار دارد به وسیله کتاب و زحمات علمای بزرگ گذشته است.

وی گفت: از هر وسیله‌ای نمی‌توان برای کسب آگاهی و دانش بهره برد اگرچه تکنولوژی امکان مطالعه را به روش‌های گوناگون ایجاد کرده است اما کتاب را هیچ‌گاه نباید به فراموشی سپرد.

منبع:فارس


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR