استاندار کرمان از موزه آب استان یزد بازدید کرد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۱/۳۰ | مرتبط با : اخبار استان | 765 views

استاندار کرمان در سفر به استان یزد به همراهی جمعی از استانداران از موزه آب بازدید کرد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی به همراه جمعی از استانداران به میزبانی استاندار یزد بر مزار سومین شهید محراب آیت الله حاج شیخ محمد صدوقی و امام جمعه فقید این استان مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدعلی صدوقی برای نثار فاتحه حضور یافت.

آیت الله شهید صدوقی سومین شهید محراب که سال ۱۲۸۵ در شهر یزد دیده به جهان گشود جایگاه ویژه ای در سامان بخشیدن به رویکردهای دینی و انقلابی در استان یزد و سراسر کشور داشته است.

وی که پیشتاز در به بار نشستن بسیاری از دستاوردهای انقلابی است به گونه ای که امام خمینی(ره) او را محور انقلاب اسلامی دانستند و گره گشایی از دشواری های ریز و درشت مردم همواره بخشی از مجاهدت های پیگیرانه و پایدار وی بود، روز جمعه ۱۱ تیر ۱۳۶۱ در سن ۷۵ سالگی توسط گروهک تروریستی منافقین در محراب نماز جمعه به شهادت رسید.

استاندار کرمان در ادامه این سفر به میزبانی استاندار یزد از موزه آب این استان که در راستای معرفی ارزش های فنی، مهندسی، هنری، فرهنگی و تاریخی همزمان با برگزاری نخستین همایش بین المللی قنات در اردیبهشت ۱۳۷۹ ایجاد شده، بازدید کرد.

موزه آب در ساختمانی سنتی با وسعت ۷۲۰ متر مربع متعلق به سال ۱۲۶۶ هجری شمسی واقع شده که وسایل حفر قنوات، انواع شیرهای برداشت آب از آب انبارها و منابع زیرزمینی، ابزار و ادوات اندازه گیری حجم آب قنات و ادوات تعیین میزان حقابه کشاورزان و زمان سنج های سنتی و ابزار و ادوات مربوط به ترازیابی قنوات از مجموعه اشیاء گردآوری شده در این موزه است.

استاندار کرمان همچنین امروز – پنجشنبه – در نشست مشترک استانداران مناطق رویشی ایرانی – تورانی، خلیج فارس و عمانی که هم اکنون با حضور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به میزبانی استانداری یزد در حال برگزاری است، شرکت کرد.

یزد استان همجوار کرمان و فاصله بین دو مرکز استان ۳۶۱ کیلومتر است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR