آب روغنو” کاچی کرمانی”
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۰۴/۱۴ | مرتبط با : غذاهای سنتی | 4,770 views

کاچی یک دسر ایرانی که یکی از سنتهای دیرینه مردم دیار کریمان با قدمت چند صد ساله که در گذشته نقش مهمی در سلامتی و تقویت جسم و روح خود و خانواده خود معجونی را تهیه می کردند که نه تنها مقوی ، انرژی زا خصوصاً برای رفع کم خونی ، نیروی از دست رفته و بسیاری از ناتوانی های بدن استفاده می کردند . با نقل قول دستور تهیه و مصرف این معجون معجزه آسا این گونه سنتها نسل به نسل سینه به سینه انتقال یافته تا هم نسل امروز از این سنتهای قدیمی بهرمند شده باشند و هم به دست فراموشی سپرده نشده باشد .خواص درمانی ؛ – تقویت عمومی بدن – درمان کم خونی(خونساز) – تقویت قوای جنسی – بعد از زایمان – مفید برای بعد از دوران نقاهت وغیره… – بعد از پریود های شدید خصوصا وقتی دختران جوان به سن بلوغ میرسند و تازه پریود میشوند.
مفید برای شب زفاف – کمبود اسپرم – بی میلی مردان وکمی شهوت مواد لازم ؛ – مغز گردو ۵۰ گرم نیم کوب شده – مغز بادام ۵۰ گرم نیم کوب شده – مغز پسته ۵۰ گرم نیم کوب شده – مغز فندق ۲۵ گر م نیم کوب شده – آرد جوانه گندم یا آرد برنج ۲ لیوان – نبات آسیاب شده ۲ لیوان – روغن حیوانی(گاو یا گوسفند) ۲۰۰ گرم – گاوزبان ۵۰ گرم – آب ۴ لیوان
گلاب نصف فنجان – زعفران ساییده شده یک قاشق چایخوری – طرز تهیه : نبات کوبیده شده را با ۴ لیوان آب روی حرارت می گذاریم بجوشد. سپس آن را صاف کرده، زعفران را حل کرده و گلاب را به آن اضافه می کنیم و آن را کنار می گذاریم.گاوزبان را به همراه آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و کنار می گذاریم . روغن حیوانی را در یک قابلمه ریخته ، پس از ذوب شدن روغن آرد را کم کم اضافه می کنیم. بعد با قاشق چوبی آن را مرتب به هم می زنیم. شعله را ملایم کرده و به هم زدن آن ادامه می دهیم تا رنگ آرد طلایی شود ( برای تهیه کاچی نیاز به سرخ کردن آرد نمی باشد). در این مرحله نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و گاوزبان دم شده و شربت آماده شده از نبات را کم کم به آن اضافه می کنیم و مرتب به هم می زنیم تا مایع صاف و یک دست شود. گردو، بادام ، پسته ، فندق را هم اضافه می کنیم و ظرف را مجدداً روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاچی جا بیفتد و می گذاریم کاچی به روغن بیفتد. در این مرحله کاچی آماده است . امید است مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد .


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR