استاندار کرمان: افراد موثر برای رفع محرومیت و ایجاد شغل به صحنه بیایند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۱۴ | مرتبط با : اخبار استان | 786 views

استاندار کرمان گفت: همه کسانی که در نظام اسلامی نقش دارند باید برای رفع محرومیت و ایجاد شغل به صحنه بیایند.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در همایش ائمه جمعه استان کرمان در رفسنجان افزود: شعار ما در استان عقلانیت سیاسی است و همدلی بین ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی کم نظیر است.

وی بیان کرد: در کشور نیازمند کار کردن هستیم همچنین در استان کرمان بویژه در جنوب استان این نیاز به چشم می خورد و کارهای بزرگی باید صورت گیرد.

وی گفت: چاره کار کشورداری به این است که به ظرفیت درونی یعنی همان اقتصاد مقاومتی و استفاده از همه کارآفرینان و حضور یکپارچه ارکان دولت توجه شود در این صورت می توانیم چند برابر بودجه دولت کار کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به تورم ۴۰ درصدی در زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید افزود: یکی از اهداف دولت کاهش تورم بود و بر اساس کنترل در حوزه اقتصادی توانست آن را به کمتر از ۱۵ درصد برساند و کاهش تورم اتفاق بی نظیری بود.

وی با اشاره به مذاکرات دولت با گروه ۵+۱ گفت: آنها خواسته های نابجایی دارند که دولت به سادگی نمی گذرد و در برابر این خواسته های نابجا کوتاه نخواهد آمد.

رزم حسینی افزود: با درایت رهبری اکنون آرامشی در حوزه سیاست خارجی به وجود آمده است.

وی گفت: با وجود تحریم ها در ۱۰ ماه گذشته ۴۶ میلیارد دلار صادرات و ۵۲ میلیارد دلار واردات در کشور داشتیم.

وی بیان کرد: ظرفیت های اقتصادی کشور قوی است و ۲۰ سال پیش کل صادرات دو میلیارد دلار بوده و این رشد صادرات اتفاق بزرگی است.

استاندار کرمان افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید کاهش پرداختی ها از جیب مردم، حذف زیرمیزی ها و گسترش بیمه خدمات درمانی را در پی داشته است.

وی با اشاره به سه هزار و ۸۷۲ پروژه نیمه تمام از دولت های قبل در استان گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها نیاز بود و پروژه جدیدی شروع نشود که خوشبختانه از این تعداد ۱۶ درصد کاهش دادیم.

رزم حسینی اظهار کرد: ۵۰۵ طرح در دهه فجر امسال با اعتبار یکهزار و ۶۴۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید.

وی گفت: از این تعداد دو طرح بزرگ ملی در بردسیر و کرمان بود که با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد.

وی تصریح کرد: بودجه عمرانی استان در سالجاری نزدیک به دو برابر و در سراسر شهرستان ها تقسیم شده است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان خاطرنشان کرد: خارج از پروژه های دولتی در راستای اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت داخل استان استفاده کنیم و مثلث توسعه اقتصادی استان نیز در همین راستا راه اندازی شد.

وی گفت: برای ایجاد عقلانیت و آرامش سیاسی با محوریت ستاد مثلث توسعه حرکت استان را به پیش می بریم.

وی افزود: افرادی که نجابت سیاسی دارند باید استوار و محکم باشند و بدانند رهبری در راس امور است.

رزم حسینی افزود: توسعه به معنای مبارزه با فقر و محرومیت است که از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی گفت: درآمد گمرکی استان کرمان امسال ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و یک میلیارد دلار صادرات در استان انجام شده است و رتبه اول صادرات کالای غیر نفتی در کشور را دارا هستیم.

وی بیان کرد: ۷۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب ستاد مثلث توسعه اقتصادی منعقد شد که معادل ۱۵ برابر بودجه عمرانی استان و به معنای مدیریت جهادی است که باید به گوش مسئولان کشور برسد.

رزم حسینی گفت: کارهای انجام شده باید به مردم اعلام شود و هر کاری که انجام نشده نیز با دلایل موجه به سران کشور اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در آموزه های دینی به تشویق سرمایه گذاری تاکید شده است که موجب رشد اقتصاد می شود.

وی گفت: اقتصاد فرهنگی از مسیر اجرای مثلث توسعه که ناظران آن ائمه جمعه هستند به وجود می آید.

استاندار کرمان افزود: دیدگاه ائمه جمعه از مسایل سیاسی به مطالبات اقتصادی تغییر یافته است و پیگیر برنامه های توسعه شهرستان های خود هستند.

وی به اجرای طرح همیاران آب در استان اشاره کرد و گفت: ۵۰ میلیون متر مکعب با همکاری کشاورزان از ابتدای اجرای طرح تا امروز صرفه جویی شده که معادل ۴۰ درصد آب شرب مصرفی استان کرمان است.

رزم حسینی گفت: امسال نسبت به سال گذشته تخصیص بودجه برای تجهیز باغات کشاورزی به آبیاری تحت فشار سه برابر و معادل ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است که رتبه اول در کشور را در این زمینه کسب کرده ایم.

وی عنوان کرد: یکی از ارکان طرح همیاران آب همین فرهنگ سازی است و ائمه جمعه و روحانیون بهترین مبلغان در این زمینه هستند.

این همایش با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نماینده ولی فقیه در استان کرمان برگزار شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR