۲۳۸۲ فرزند شهید و جانباز در کرمان بیکار هستند
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۱۶ | مرتبط با : اخبار استان | 833 views

۲۳۸۲ فرزند شهید و جانباز در کرمان بیکار هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: ۲۳۸۲ فرزند شهید، جانباز و آزاده فوق‌دیپلم تا دکترا در استان کرمان بیکار هستند و باید پیگیری برای اشتغال آنها در بخش خصوصی و یا حوزه کارآفرینی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به‌مناسبت ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: رسانه‌ها برای بزرگداشت شهدا وقت بگذارند، زیرا شهدا به گردن همه ما حق دارند.

وی با اشاره به اینکه امنیت، پیشرفت، عزت و افتخار امروز ما مرهون خون شهدای معظم است، بیان داشت: ۲۲۳ هزار و ۷ نفر شهید در ایران داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ادامه داد: روز بزرگداشت شهدا یعنی بدانیم مدیون این شهدا و خانواده آنها هستیم و ۵۷ هزار و ۹۸۸ هزار نفر از پدران شهید و ۱۱۴ هزار و ۶۵۱ مادران شهدا در قید حیات هستند و نفس و دعای آنها پشت سر ماست و هیچ منتی بر ما ندارد و این افراد باید در رسانه‌ها دیده شوند.

حسنی‌سعدی اضافه کرد: روز بزرگداشت شهدا به این معناست که ۶۲ هزار و ۶۵۰ نفر از همسران شهید برای فرزندان شهیدان ما مادری، پدری، امانتداری و پرستاری کردند و هنوز هم به همسران شهید خود فداکار هستند.

وی افزود: روز بزرگداشت شهدا یعنی به‌یاد بیاوریم ۱۶۹ هزار و ۷۳۱ نفر فرزند شهید در کشور از نعمت پدر و بعضی‌ها هم از نعمت مادر محروم شدند و حاضرند دنیا را بدهند و یک لحظه پدر خود را ببینند و یا دست پدر بر روی سرشان کشیده شود.

حسنی‌سعدی عنوان کرد: روز بزرگداشت شهدا یعنی حداقل ۶ هزار نفر از خانواده شهدا منتظر پیکر پاک شهدا و حتی یک پلاک و چند تکه استخوان هستند.

وی افزود: روز بزرگداشت شهدا یعنی به یاد بیاوریم، ۱۱۵ خانوار در استان کرمان بیش از دو شهید و ۱۸ خانوار هم سه شهید معظم را تقدیم کرده‌اند بدون اینکه منت و یا تفاخری داشته باشند.

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: در روز بزرگداشت شهدا باید به یاد بیاوریم بعضی از خانواده‌های شهدا فقط یک فرزند داشتند و تمام دارایی‌شان یک پسر بوده که او را تقدیم کردند و هنوز هم استوار ایستاده‌اند.

حسنی‌سعدی اظهار کرد: بعضی از خانواده‌ها مانند سیف‌الدینی، حسینی، کدخدایی و بی‌غم سه شهید تقدیم کرده‌اند و افرادی مانند زهرا حمیدی‌راوری فرزند، پدر و همسرش شهید شده‌اند و شبیه وی را در کشور بسیار کم و انگشت‌شمار داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با گرامیداشت ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا یادآور شد: تعداد شهدایی که ۲۲ اسفند ماه شهید شدند در استان کرمان ۸۴ شهید است.

حسنی‌سعدی بیان داشت: درمانگاه ایثارگران کرمان از ۱۶ فروردین سال جاری راه‌اندازی شده و ۱۱ هزار و ۷۴۹ نفر معاینه توسط پزشک عمومی و یک‌هزار و ۱۶۰ نفر معاینه در منزل داشته است.

وی از انجام ۴ هزار و ۴۴۳ مورد معاینه توسط پزشک متخصص، ۷۷۴ مورد مراقبت پرستاری و پانسمان در منزل، ۴۲۲ مورد فیزیوتراپی، ۱۹۹ نفر بستری موقت زیر شش ساعت، ۲ هزار و ۵۰ مورد خدمات سرپایی و یک‌هزار و ۴۰۰ مورد تزریقات و پانسمان در درمانگاه ایثارگران کرمان خبر داد.

این مسئول اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۵۳ نفر پانسمان و عمل‌های سرپایی، ۸۴۹ مورد خون‌گیری، ۵۴۳ نفر اعزام به مراکز درمانی، ۸۳۵ مورد تحویل دارو به بیماران و شش مورد پرستاری آی‌سی‌یو در منزل توسط کارکنان درمانگاه ایثارگران کرمان انجام شده است.

حسنی‌سعدی عنوان کرد: یک‌هزار و ۷۱۷ مورد تشکیل پرونده برای جانبازان و خانواده‌ها، یک‌هزار و ۸۴۰ مورد پایش سلامت برای خانواده شهدا، ۲۶۵ مورد سونوگرافی، ۲۳۲ مورد پایش جانبازان اعصاب و روان و ضایعه‌نخاعی از دیگر خدمات درمانگاه ایثارگران کرمان است.

وی گفت: خدمات درمانگاه ایثارگران شامل پزشک عمومی، پرستاری در منزل به‌صورت شبانه‌روز، فیزیوتراپی، پزشک متخصص، داروخانه، بستری موقت، اتاق عمل سرپایی، سونوگرافیریال چشم‌پزشکی، دندان‌پزشکی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد اقدامات مورد نیاز برای راه‌اندازی آزمایشگاه و شنواسنجی درمانگاه ایثارگران انجام شده است و درمانگاه مشاوره و روانشناسی هم ۸۰ درصد فعالیت دارد.

حسنی‌سعدی یادآور شد: ۲۹ هزار نفر بیمه پایه و ۶۲ هزار نفر بیمه تکمیلی برای ایثارگران و خانواده معزز شهدا و ایثارگران در استان کرمان ارائه شده است.

وی اظهار داشت: ۷۷ گلزار شهدا با ۲۱۹ مزار طی سال جاری در استان کرمان ساماندهی شده است و ۳۸ هزار و ۶۲۳ مورد دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران داشته‌ایم و رتبه نخست در این زمینه را داریم.

حسنی‌سعدی بیان کرد: ۸۲۸ گلزار شهدا در استان کرمان با ۶ هزار و ۲۳۳ مزار داریم که ۷۲ درصد گلزارهای شهدای کرمان ساماندهی شده است و به‌دنبال ساماندهی بقیه گلزارهای شهدا هستیم.

وی افزود: ۱۸۲ نفر فرزند شهید و ۲ هزار و ۲۰۰ فرزند جانباز و آزاده فوق‌دیپلم تا دکترا در استان کرمان بیکار هستند و باید پیگیری برای اشتغال آنها در بخش خصوصی و کارآفرینی صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان تاکید کرد: طی سال گذشته پنج کتاب توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان تالیف شد و ۱۵ عنوان کتاب هم در دست چاپ است.

حسنی‌سعدی عنوان کرد: ۳۵۰ متر مربع تصاویر کاشی شهدا طی سال گذشته اجرا شده است و بم و بردسیر در این زمینه پیشرو هستند و ۲۸۰ مترمربع نقاشی دیواری با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است.

وی ادامه داد: ۷ هزار و ۴۳۰ نفر دانشجو در استان کرمان از خدمات آموزشی اداره کل بنیاد شهید بهره‌مند شده‌اند و ۳۳ هزار و ۸۳۶ نفر فعالیت قرآنی توسط این مجموعه صورت گرفته است.

این آزاده سرافراز گفت: ساختمان اداره جدید اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شاهد پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی استخر و سالن فوتسال بنیاد شهید هستیم.

حسنی‌سعدی اظهار داشت: فیلم شهید حسین حسینی خلبان شهید استان کرمان و برادر شهید وی توسط اداره کل بنیاد شهید ساخته شد و رتبه‌ای را از وزارت ارشاد دریافت کرد.

وی گفت: سینما شهر تماشا متعلق به بنیاد شهید کرمان برای نمایش فیلم «چ» شهید چمران ۱۱ هزار بلیت نیم‌بها توزیع کرد و تا پایان اسفندماه جاری نیز فیلم شیار ۱۴۳ را با بلیت نیم‌بها نمایش می‌دهد.

حسنی‌سعدی اضافه کرد: قرائت وصیتنامه شهدا در صبحگاه مدارس، اجرای تبلیغات محیطی، کاشت نهال به یادبود شهدا، یادواره شهدای ارتش در شهرستان بم و غبارروبی گلزار شهدا را از جمله برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در استان کرمان است.

وی همچنین برگزاری مسابقات ویلچررانی ویژه جانبازان قطع نخاع، مسابقات فوتسال یادواره شهدای کرمان، مسابقات قرآنی ایثارگران با حضور ۲۰۰ نفر در رشته‌های مختلف، دیدار با امام جمعه کرمان، سخنرانی مدیرکل بنیاد شهید استان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و اهدای خون توسط کارکنان بنیاد شهید را از جمله برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در استان کرمان برشمرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ یادواره شهدا در استان کرمان برگزار می‌شود و شهرستان رفسنجان در برگزاری یادواره شهدا پیشتاز است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR