تحلیلی بر انتخابات اتاق بازرگانی کرمان
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۱۷ | مرتبط با : اخبار استان | 783 views

انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان روز دوشنبه هجدهم اسفند در حالی برگزار می شود که چهره های جدید در کنار ۱۳ نفر از ۱۵ نفر هیات نمایندگان دوره هفتم در این انتخابات حضور دارند.

به گزارش ایرنا فعالان اقتصادی در چهار بخش بازرگانی، صنعت، کشاورزی و معدن حضور دارند که از هر بخش به ترتیب پنج، پنج، سه و دو نفر به هیات نمایندگان ۱۵ نفره اتاق بازرگانی راه خواهند یافت.

۴۲ نفر برای عضویت در هیات نمایندگان اتاق کرمان در دوره هشتم نامزد شده اند.

تعدادی از افرادی که بتازگی در انتخابات اتاق شرکت کرده اند اگرچه در حال حاضر دولتی نیستند اما سابقه فعالیت در دولت را دارند همچنین سایر افراد فعال در حوزه اقتصاد بویژه صنعت و معدن استان و یکی از روسای سابق کمیسیون های اتاق ایران نیز که کرمانی است برای شرکت در این انتخابات نام نویسی کرده اند.

**۹۰۹ نفر واجد شرکت در انتخابات

معاون اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از حائز شرایط بودن ۹۰۹ نفر از اعضای اتاق برای حضور در انتخابات خبر داد.

محمود صنعتی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اسامی این اعضا طبق بخشنامه انجمن نظارت بر انتخابات بر روی وب سایت اتاق کرمان منتشر شده است.

اعضای اتاق برای حضور در انتخابات باید دارای حداقل یک سال عضویت فعال در اتاق و روز ۱۸ اسفند دارای کارت هوشمند فعال باشند.

بر این اساس فردا (دوشنبه) برای برقراری نظم در حوزه اخذ رای، افرادی که فاقد کارت هوشمند فعال باشند نمی توانند در محل حوزه اخذ رای حضور پیدا کنند.

**انجام مکانیزه شمارش آرا

در دستورالعمل اجرایی شماره دو برگزاری انتخابات هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی به مواردی همچون نحوه احراز هویت اعضا برای رای گیری، ارایه رای تنها با یک کارت و شمارش مکانیزه آرا اشاره شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان به نقل از انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های کشور، احراز هویت رای دهندگان فقط به صورت الکترونیکی و با کارت هوشمند صورت می گیرد بر این اساس از ورود افراد متفرقه که فاقد کارت هوشمند هستند به حوزه اخذ رای ممانعت می شود.

همچنین رای دادن اشخاص حقیقی و حقوقی صرفا با حضور دارنده کارت عضویت یا بازرگانی فعال امکان پذیر است و هیچ گونه وکالت نامه و معرفی نامه ای قابل پذیرش نیست.

در بخش دیگری از این دستورالعمل آمده است: در صورتی که فردی دارای کارت بازرگانی یا عضویت هوشمند باشد و همچنین کارت عضویت یا بازرگانی هوشمند دیگری نیز داشته باشد در روز رای گیری فقط با یکی از آنها می تواند برگ رای دریافت کند.

انجمن نظارت بر انتخابات همچنین ضمن اشاره به فرآیند رای گیری تاکید کرده است: در صورتی که برگ رای توسط مسوول احراز هویت و به وسیله بارکد خوان فعال نشده باشد آرای ثبت شده در این گونه برگ ها شمارش نخواهد شد.

انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از فردا دوشنبه ساعت ۸ تا ۱۸ در محل این اتاق برگزار می شود.

پس از پایان رای گیری و شمارش آرا نتایج این انتخابات ۲۸ اسفند اعلام می شود.

گزارش از سودابه سرلک

 

 


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR