جواهر فروش مجازی در کرمان دستگیر شد
نوشته شده در تاریخ ۹۳/۱۲/۱۷ | مرتبط با : اخبار استان | 761 views

بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: یک مرد که با عنوان جواهر فروش اقدام به کلاهبرداری در شبکه های مجازی مبتنی بر تلفن همراه کرده بود در کرمان دستگیر شد.

محمد اطمینان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این فرد با فریب ۱۵ نفر از زنان و دختران ۱۵ تا ۱۹ ساله، طلاها و مقادیری پول نقد از آنها دریافت کرده و متواری شده بود.

وی گفت: این پرونده پس از مراجعه تعدادی از خانواده های قربانیان در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تقدیر از تلاش هاس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) افزود: ماموران این پلیس تخصصی با استفاده از شگردهای پلیسی موفق به دستگیری این فرد شدند.

بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: این متهم در مراحل بازپرسی به جرم خود اقرار کرده است.

وی درباره نحوه وقوع این جرم گفت: این فرد کلاهبردار در یکی از شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه خود را فردی جواهر فروش معرفی، ابتدا با تقاضای دوستی و ازدواج زمینه ارتباط با قربانیان را فراهم و سپس در ملاقات های حضوری، مقادیری طلا را به بهانه تعویض و به روز کردن آنها از این افراد دریافت کرده بود.

اطمینان ادامه داد: این فرد پس از دریافت طلاها ارتباط خود با قربانبان را قطع کرده و آنها را تهدید می کرد که در صورت شکایت، تصاویر آنها را در شبکه های مجازی منتشر خواهد کرد.

وی گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این مرد از افرادی در استان های قم و اصفهان نیز کلاهبرداری کرده و مجرد، دارای تحصیلات عالیه و فاقد هر گونه سابقه کیفری است.

به گفته وی شکایت از این فرد کلاهبردار در آذرماه انجام و اسفند دستگیر شده است و هم اکنون با قرار قانونی در زندان به سر می برد.

بازپرس شعبه چهارم دادسرای کرمان تصریح کرد: در پرونده دیگری نیز یک فرد متاهل دارای سه فرزند خود را فردی تحصیلکرده و دارای تمکن مالی معرفی کره بود که همسر خود را از دست داده و درصدد ازدواج مجدد است.

وی گفت: این فرد نیز به بهانه تهیه لوازم ازدواج از زنانی که از سن ازدواج آنها گذشته و تمایل به ازدواج داشتند کلاهبرداری کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: این مجرم طعمه های خود را از سایت های همسریابی انتخاب می کرده است.

اطمینان گفت: با تصویب قانون جرایم رایانه ای در پنجم خردادماه ۸۸ در زمینه برخورد با جرایم فضای مجازی هیچ خلاء قانونی نداریم.

وی گفت: استفاده از شبکه های مجازی مبتنی بر تلفن همراه زمینه دسترسی آسان افراد به تصاویر و محتواهای مبتذل و در برخی موارد مستهجن را فراهم می کند که عامل بسیاری از طلاق ها، اختلافات خانوادگی و آسیب های رفتاری در کودکان و نوجوانان می شود.

وی تاکید کرد: خانواده ها باید نظارت مستمر و دوستانه ای بر فعالیت فرزندان خود در شبکه های مجازی داشته باشند.

اطمینان گفت: هیچ فردی با علم اندوزی و به روز شدن مخالف نیست و لازم است در استفاده از ابزارهای علمی و امکانات امروزی در چارچوب اخلاق ناب اسلامی حرکت کنیم.

منبع:ایرنا


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR