آمادگی استانداری کرمان برای کمک به ساخت مدرسه علمیه امام صادق(ع)
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۱/۲۴ | مرتبط با : اخبار استان | 678 views
آمادگی استانداری کرمان برای کمک به ساخت مدرسه علمیه امام صادق(ع)

علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در نشست با مدیر حوزه علمیه کرمان به منظور بررسی روند احداث مدرسه علمیه امام صادق (ع) افزود: سوابق کاری مربوط به احداث این مدرسه باید مطالعه و نماینده تام الاختیاری از حوزه علمیه قم برای پیگیری این موضوع معرفی شود و نشست هایی را با امام جمعه کرمان برگزار کنیم.

وی با اشاره به این که موضوع حوزه علمیه کرمان در سفر به قم با مدیر حوزه های علمیه مطرح شد گفت: زمین آن گرفته و نقشه آن نیز طراحی شده و آماده احداث است که آیت الله حسینی بوشهری برای کمک به احداث این مدرسه ابراز همکاری کردند.

وی بیان کرد: پیگیری های لازم انجام شود تا بتوانیم در شهریور ماه سال جاری عملیات اجرایی ساخت این مدرسه را آغاز و طی سه سال آینده کار احداث آن را تکمیل کنیم.

استاندار کرمان گفت: بنای مدرسه علمیه امام صادق (ع) باید به گونه ای ساخته شود که جنوبشرق کشور را پوشش دهد زیرا در حال حاضر بسیاری از علما از این منطقه به قم سفر می کنند و اگر این مجموعه وجود داشت دیگر این سفرها انجام نمی گرفت.

رزم حسینی افزود: مرکز استان کرمان باید یک حوزه علمیه خوب و مجهز داشته باشد زیرا در بازدیدی که از مدرسه محمودیه داشتیم محرومیت های بسیاری را شاهد بودیم که امکانات و تجهیزات کمی را در اختیار داشتند.

وی تصریح کرد: در استان بویژه منطقه جنوب فقر فرهنگی وجود دارد که با حضور روحانیت مرتفع می شود همانطور که در ماه رمضان و محرم با حضور روحانیون در جنوب استان آمار جرم و جنایت تا حدود زیادی کاهش می یابد.

استاندار کرمان گفت: روحانیون علاوه بر اینکه نقش روحانی را دارند در این مناطق نقش کدخدامنشی را هم دارند بنابراین ضروری است ساخت این مجموعه را سرعت ببخشیم.

وی اظهار کرد: برای برکت کار بهتر است از منابع غیردولتی در این کار استفاده کنیم.

رزم حسینی رابطه مردم و روحانیت را در تاریخ بسیار خوب توصیف کرد و گفت: مردم نیز همواره در امور مختلف کمک کرده اند.

معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: ساخت این مدرسه علمیه با طرحی که ارایه و توضیحاتی که داده شده به بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و ساخت آن بین سه تا چهار سال طول می کشد.

محمدجواد کامیاب افزود: نماینده استانی و تام الاختیار حوزه علمیه قم برای پیگیری روند احداث مدرسه علمیه امام صادق (ع) باید در نشست های استانی مشخص شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR