نشست هم اندیشی هفته فرهنگی کرمان در جیرفت برگزار شد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۱/۲۵ | مرتبط با : اخبار استان | 767 views
نشست هم اندیشی هفته فرهنگی کرمان در جیرفت برگزار شد

فرماندار جیرفت شامگاه سه شنبه در این نشست گفت: این هفته فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های استان بویژه جنوب کرمان است.

احمد امینی روش با اشاره به قابلیت های جنوب استان کرمان افزود: این منطقه از ظرفیت بالایی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری و حوزه معدن برخوردار است به نحوی که در ذخیره مواد معدنی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: پیشنهاد می شود محصولات و ظرفیت های جنوب استان کرمان با برند منطقه در این نمایشگاه عرضه شود.

وی گفت: برای برگزاری هرچه بهتر این هفته فرهنگی که فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های استان به سایر استان های کشور است آماده همکاری هستیم.

دبیر اجرایی هفته فرهنگی کرمان هم گفت: پخش حداقل روزانه یک ساعت برنامه در چند شبکه تلویزیونی سراسری به منظور پوشش رسانه ای هفته کرمان از جمله برنامه های ویژه این هفته است.

یاسر سلیمانی خاطرنشان کرد: ۱۴ کمیته ذیل شورای مرکزی هفته فرهنگی کرمان شکل گرفته است که شامل، کمیته شهدا و ایثارگران، مذهبی، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، ارتباطات و تبلیغات، فرصت های سرمایه گذاری، هنر، صنایع و معادن، مفاخر و نام آوران، شعر و اهل قلم، عشایر، کشاورزی و محصولات غدایی، علم و فناوری و مواد عذایی و لباس هستند.

مسوول کمیته رسانه ها، تبلیغات و ارتباطات هفته فرهنگی کرمان نیز گفت: معرفی ظرفیت های استان کرمان به مردم داخل و خارج کشور و فرصت های سرمایه گذاری از اهداف برگزاری هفته فرهنگی کرمان است.

عباس پورنصاری افزود: ارسال تصویر جامع و کامل از بعد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی که در استان وجود دارد به سایر استان های کشور از دیگر اهدافی است که در این هفته دنبال می شود.

وی بیان کرد: سعی شده است این هفته فرهنگی از شبکه های برون مرزی هم پخش شود که فرصت مناسبی است تا تمامی شهرستان ها ظرفیت های خود را بویژه در حوزه سرمایه گذاری معرفی کنند.

پورنصاری گفت: پخش موسیقی محلی و برگزاری سمینار تمدن حوزه هلیل رود از دیگر برنامه های هفته فرهنگی کرمان است که در برج میلاد تهران برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمدن هلیل رود با قدمت پنج هزار ساله خود افتخاری برای هر ایرانی است و وجود مسجدی با قدمت یکهزار و ۲۰۰ سال در شهر قدیم حکایت از دینداری و مذهبی بودن مردم این منطقه دارد.

این نشست با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان و سایر مسوولان محلی برگزار شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR