۱۰ وقف جدید در شهرستان کرمان ثبت شد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۱/۲۷ | مرتبط با : اخبار استان | 806 views
10 وقف جدید در شهرستان کرمان ثبت شد

حجت الاسلام مصطفی بساوند روز پنجشنبه در گفت و گو با ما افزود: سه هزار و چهار سند اجاره با متصرفان یا مستاجران املاک وقفی نیز در این مدت تنظیم شده است.

وی بیان کرد: در حوزه تثبیت مالکیت موقوفات نیز در سال گذشته ۵۶ سند مالکیت دفترچه ای برای املاک وقفی صادر شد.

وی تهیه یکهزار و ۵۰۰ نقشه UTM را از دیگر خدمات انجام شده در سال گذشته ذکر کرد و گفت: ثبت موازی ۷۳.۳ سهم مشاع از

۲ هزار و ۶۴۰ سهم مزرعه طهماسب آباد بلوک ۱۷۸۳ بخش ۳ کرمان در مرکز شهر به مساحت تقریبی ۲۰ هکتار از دیگر خدمات انجام شده در سال گذشته بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان افزود: سال گذشته ۱۷ هزار و ۳۲۰ نامه به این اداره وارد و ۱۶ هزار و ۷۱۴ نامه پاسخ داده شده است.

وی برگزاری پنج مورد جلسه با مجامع امور صنفی و بازاری، برگزاری چهار جلسه ستاد یاوران وقف، اجرای برنامه های فرهنگی در ۱۲ بقعه مبارکه و اعزام بیش از ۳۵ روحانی در بقاع متبرکه را از دیگر اقدامات سال گذشته ذکر کرد.

حجت الاسلام بساوند به اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت های قرآنی اشاره کرد و گفت: ثبت نام و آموزش دو هزار و ۵۰۲ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم و برگزاری مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی با حضور ۳۱ هزار نفر و ثبت آن در سامانه از جمله این اقدامات بوده است.

وی بیان کرد: اجرای ۱۵۰ مورد آیین معنوی روضه خوانی در بقاع متبرکه از محل نیات واقف، ارزیابی هیات امنای بقاع متبرکه، غبار روبی و جمع آوری نذورات ۲۵ بقعه متبرکه و ثبت آنها در سامانه، صدور ۱۲۱ مورد احکام هیات امنا بقاع متبرکه و ۱۸۳ مورد فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه از دیگر اقدامات در سال گذشته به شمار می رود.

وی برپایی ۱۵ خیمه معرفت، برگزاری آیین های مذهبی در بقاع متبرکه، بازدید از ۱۲ هزار و ۲۱۷ مورد آیین های روضه خوانی، برگزاری ۴۲ آیین در مناسبت های مختلف از جمله میلاد و وفات ائمه اطهار (ع) و ۴۷ مورد آیین های ملی و مذهبی در بقاع متبرکه را نیز مورد اشاره قرار داد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR