اقتصاد کرمان متکی به کشاورزی و صنعت و معدن است
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۱/۲۸ | مرتبط با : اخبار استان | 639 views
اقتصاد کرمان متکی به کشاورزی و صنعت و معدن است

حمید شیخ اسدی روز پنجشنبه در چهارمین نشست هم اندیشی اقتصادی مقاومتی در حوزه پولی و بانکی در کرمان افزود: اشتغال در بخش های مختلف اقتصادی در سال ۹۲ نشان می دهد کشاورزی بیش از ۳۵ درصد، صنعت و معدن بیش از ۲۸ درصد و خدمات بیش از ۳۶ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با سال ۹۱ حاکی از آن است که متاسفانه سهم کشاورزی و صنعت کاهش و سهم خدمات رشد داشته است.

وی بیان کرد: براساس آمار سال ۹۱ سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی ۲۴.۸۱ درصد، بخش صنعت و معدن ۳۱.۱۶ درصد، بخش خدمات ۱۴.۶ درصد و سهم بخش آب و برق در تولید ناخالصی استان ۳.۶۸ درصد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: درآمد مالیاتی وصولی سال ۹۲ استان معادل ۱۱ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال است که ۲۵ درصد مربوط به مالیات غیر مستقیم بوده است.

وی افزود: میزان وصولی درآمدهای مالیاتی سال ۹۳ براساس آخرین آمار ۱۵ هزار و ۳۲ میلیارد ریال است که ۶۱ درصد مستقیم و بیش از ۳۸ درصد غیرمستقیم بوده و مالیات مستقیم ۱۱ درصد و غیرمستقیم ۱۰۵ درصد رشد داشته و در مجموع ۳۵ درصد رشد نسبت به سال ۹۲ را شاهد بوده ایم.

شیخ اسدی گفت: درآمد گمرکات استان در سال گذشته پنج هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال بوده و ۱۱۲ درصد در مقایسه با سال ۹۲ با تلاش و تدابیر اتخاذ شده رشد داشته است.

وی اضافه کرد: میزان صادرات انجام شده در سال ۹۳ معادل ۳۸۵ هزار تن است که ارزشی برابر یک میلیارد و ۱۶۶ میلیون دلار دارد که مقایسه آن نسبت به سال ۹۲ نشان می دهد از لحاظ وزنی ۱۰ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی گفت: میزان واردات انجام شده در ۹۳ معادل ۱۱۲ هزار تن با ارزش ۷۱۹ میلیون دلار است که در مقایسه با سال ۹۲ نشان می دهد از لحاظ وزنی ۵۷ درصد، ارزش ریالی ۷۷ درصد و از لحاظ دلاری ۶۶ درصد افزایش داشته است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR