صدور گواهینامه رانندگی و پروانه کسب برای بی سوادان ممنوع می شود
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۲/۰۲ | مرتبط با : اخبار استان | 742 views
صدور گواهینامه رانندگی و پروانه کسب برای بی سوادان ممنوع می شود

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان علی باقرزاده در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان قلعه گنج افزود: سواد و آموزش نقش بسیار تعیین کننده ای در توسعه کشور دارند.

وی گفت: ۱۰ میلیون بیسواد براساس سرشماری سال ۹۰ در کشور زندگی می کنند که سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زیر ۵۰ سال و بقیه بالای ۵۰ سال سن دارند.

وی افزود: آموزش و پرورش برای هر فرد که سواد خواندن و نوشتن را بیاموزد هفت میلیون ریال هزینه پرداخت می کند و کسانی که باسواد شوند مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال هدیه دریافت می کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده هایی که فرد بی سواد دارند با اجرای این روند می توانند این مبلغ را بدون واسطه دریافت و در کنار آن بی سوادی را نیز در خانواده خود ریشه کن کنند.

وی تصریح کرد: طبق اعلام کارشناسان ۸۵ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود و اگر بتوانیم در این زمینه فقط ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشیم به اندازه تمام مصرف آب آشامیدنی ذخیره صورت می گیرد.

وی با بیان این مطلب که سواد موجب افزایش تولید و ارتقای بهره وری درآمد در بخش کشاورزی می شود گفت: باید آموزش در بخش کشاورزی سنتی ما سریع و به موقع صورت گیرد.

باقرزاده تاکید کرد: آموزش و سواد موجب کاهش فاصله طبقاتی می شود.

وی افزود: تعادل بخشی در سرانه دانش آموزی باید در استان انجام و در شورای برنامه ریزی استانی پیگیری شود.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: ضریب تخصیص منابع در استان کرمان ۱.۵ است و از ۲۴ استان منابع بیشتری را به دلیل وسعت و محرومیت دریافت می کند.

وی خاطرنشان کرد: در توسعه سوادآموزی باید همه نهادها و دستگاه ها همراه شوند تا با یک برنامه مناسب بسیاری از موانع توسعه را از پیش رو برداریم.

اکنون در استان کرمان ۱۰۱ هزار و ۸۰۰ نفر بیسواد زیر ۵۰ سال زندگی می کنند.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR