تشریح زمینه های سرمایه گذاری در اوقاف کرمان
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۲/۰۳ | مرتبط با : اخبار استان | 657 views
تشریح زمینه های سرمایه گذاری در اوقاف کرمان

سجاد افشارپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ما با تاکید بر حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه از طرح های دارای توجیه اقتصادی افزود: در راستای تدبیر استاندار کرمان در حوزه سرمایه گذاری نشستی با حضور خیران و سرمایه گذاران در کرمان برگزار و بخشی از ظرفیت های اقتصادی اوقاف تبیین شد.

وی بیان کرد: با برگزاری این نشست شاهد جلب مشارکت و حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران و خیران در اداره کل اوقاف و امور خیریه هستیم.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال ۹۳ افزود: تنظیم و تجدید بیش از پنج هزار سند اجاره و تحقق کامل درآمد پیش بینی شده در برنامه از جمله این موارد بوده است.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار کرد: تکمیل و احداث ۲۰۲ هزار مترمربع فضا در بقاع متبرکه از جمله صحن، ابنیه و سایر کاربری ها نیز در سال گذشته انجام شد که در این زمینه ۲۰ درصد نیز از اهداف تعیین شده جلوتر بوده ایم.

وی با اشاره به تهیه طرح جامع ۱۰ بقعه متبرکه فاقد درآمد گفت: این طرح ها در صورت تامین اعتبار دولتی مورد نیاز در سال ۹۴ اجرایی خواهند شد.

افشارپور بیان کرد: ۱۹ طرح جامع بقاع متبرکه نیز سال ۹۳ در شورای مهندسی سازمان اوقاف و امور خیریه تصویب شده است.

**اختصاص ۱۹ میلیارد ریال وام به بقاع متبرکه

وی از اختصاص بیش از ۱۹ میلیارد ریال وام به بقاع متبرکه برای سرعت بخشی به فعالیت های عمرانی آنها خبر داد و گفت: در این راستا مبالغی نیز از سوی دولت در قالب اعتبارات تملک دارایی در نظر گرفته شده است.

وی از ساخت ضریح پنج بقعه متبرکه در استان اصفهان خبر داد و افزود: تمامی این ضریح ها در سال ۹۳ نصب شده است.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان کرمان تکمیل گنبد سه بقعه متبرکه و کاشیکاری آنها را از دیگر اقدامات انجام شده این معاونت ذکر کرد و گفت: کار احداث و تکمیل تالار احسان با زیربنای ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع تاکنون ۷۰ درصد پشرفت داشته است.

وی بیان کرد: این طرح با دارا بودن بخش های مختلف از جمله تالار ازدواج، سالن مراسم، آشپزخانه صنعتی و بزرگترین آمفی تئاتر استان در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

افشارپور گفت: کار حفظ و احیای باغ فتح آباد نیز تحت عنوان محور گردشگری با تاکید استاندار کرمان و مسوولان استان آغاز شد و ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در باغ فتح آباد کرمان تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار اصله نهال غرس شده است اظهار کرد: در این طرح باغ های سنتی و گیاهان دارویی ایجاد می شود تا گردشگران و جهانگردان ضمن بازدید از این باغ با این گیاهان و خواص آنها نیز آشنا شوند.

وی افزود: کار مرمت و احیای باغ متولی باشی ماهان نیز با تلاش های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در سال ۹۲ آغاز شد و این باغ سال گذشته به عنوان اولین هتل باغ سنتی راه اندازی شده است.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به فعالیت های این معاونت در حوزه کشاورزی اشاره و بیان کرد: نخستین سیستم آبیاری باب لر در باغ احمد آباد موقوفه دیلمقانی در زرند اجرا شده است که در قالب آن حدود ۴۰ هکتار باغات به سیستم نوین آبیاری قطره ای مجهز شدند.

وی گفت: همچنین امسال پیوند زنی درختان ۱۵۰ هکتار باغ نیز انجام و در حوزه حفظ و احیای یکهزار و ۴۰۰ هکتار باغ در استان نیز تلاش شده است.

وی افزود: یکی از کارهای مهم انجام شده در سال ۹۳، بازگشایی آب در قنات موقوفه ظهیر الدوله باغین بوده که در این راستا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

افشارپور خاطرنشان کرد: اجرای طرح آبیاری قطره ای در باغ های کشاورزی شهرستان رفسنجان نیز در دست انجام است و این اقدام در سال ۹۴ نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به بحران آب در استان کرمان و در راستای اجرای طرح پلیس آب، اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان گام های مهمی در حوزه صرفه جویی در مصرف آب برداشته و در این زمینه موفقیت های خوبی نیز کسب کرده است.

وی افزود: کار احداث مجتمع مسکونی ۱۰۶ واحدی محمودیه نیز توسط بنیاد توسعه و عمران موقوفات در دست انجام است و طرح توجیهی کارخانه فرآوری و بسته بندی خشکبار و پسته نیز آماده شده و امسال اجرایی خواهد شد.

افشارپور به برگزاری نمایشگاه فرصت های اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه در هفته وقف اشاره و بیان کرد: در این نمایشگاه پتانسیل های اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه معرفی شد و خیران برای همکاری با این اداره کل اعلام آمادگی کردند که مقدمات اجرایی کردن این طرح ها در دست انجام است.

وی تصریح کرد: تمامی رقبات کم درآمد، فاقد درآمد و دارای درآمد در سال ۹۳ شناسایی شده اند و سال آینده در هر یک از آنها یک پروژه اقتصادی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از متصرفان زمین های موقوفه خواست به منظور تنظیم سند به این اداره کل مراجعه کنند تا ضمن حل مشکل شرعی استفاده از این زمین ها این موقوفات نیز احیا شوند.

افشارپور افزود: بیش از دو هزار عرصه مسکونی، موقوفه و رقبه در سال گذشته شناسایی و اسناد اجاره آنها تجدید شده است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR