چتر حمایتی دولت برای کشاورزان جنوب کرمان گسترش یافت
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۲/۰۸ | مرتبط با : اخبار استان | 680 views
چتر حمایتی دولت برای کشاورزان جنوب کرمان گسترش یافت

سید یعقوب موسوی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: خوشبختانه امسال پیگیری های مسوولان بویژه استاندار کرمان در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی جنوب استان به نتیجه رسید و شاهد خرید تضمینی این محصولات هستیم.

وی بیان کرد: از چند روز گذشته کار خرید تضمینی گندم، گوجه فرنگی و پیاز در منطقه آغاز شده و امروز هم خرید تضمینی سیب زمینی به منظور حمایت هرچه بیشتر از کشاورزان و جلوگیری از افت قیمت این محصول آغاز شد.

وی گفت: با توجه به خلاء محصولات کشاورزی در زمستان طرح تولید خارج از فصل این محصولات (استمرار) در برخی از مناطق کشور در دستور کار قرار گرفت که جنوب استان کرمان هم یکی از کانون های اصلی تولید این محصولات در فصل سرد سال است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: امسال در طرح اول یا همان طرح اسمرار چهار هزار و ۴۸۰ هکتار از مزارع جنوب استان به کشت سیب زمینی اختصاص یافت و در طرح دوم یا بهاره نیز پنج هزار هکتار سیب زمینی در این منطقه کشت شد.

وی گفت: در طرح اول ۱۶۷ هزار تن سیب زمینی در جنوب استان کرمان تولید شد و در طرح دوم هم پیش بینی می شود ۱۶۱ هزار تن محصول سیب زمینی از مزارع این منطقه برداشت شود که تاکنون ۴۰ درصد آن برداشت شده است.

موسوی ادامه داد: با تصویب شورای اقتصاد کف قیمت برای خرید تضمینی محصول سیب‎زمینی طرح استمرار چهار هزار و ۴۰۰ ریال در طرح اول و سه هزار و ۶۰۰ ریال برای طرح دوم یا همان طرح بهاره در نظر گرفته شد تا تعادل قیمت به وضعیت مطلوب برسد.

وی با اشاره به خرید تضمینی و توافقی محصولاتی مانند گندم، گوجه ‎فرنگی و پیاز توسط سازمان و اتحادیه تعاون روستایی در جنوب کرمان تصریح کرد: خرید محصول سیب زمینی در مراکز تعیین شده انجام می شود.

وی گفت: در حال حاضر چهار مرکز خرید گوجه ‎فرنگی و پنج مرکز خرید پیاز در جنوب کرمان این محصولات را خریداری و سه مرکز خرید محصول سیب ‎زمینی در شهرستان‎ های جیرفت، عنبرآباد و منوجان نیز از امروز اقدام به خرید این محصول می کنند.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و در هفت شهرستان زیر پوشش این سازمان سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و به بازارهای مصرف داخل و خارج عرضه می شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR