صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان تسهیلات می دهد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۲/۱۴ | مرتبط با : اخبار استان | 706 views
صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان تسهیلات می دهد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان محمد حسن صادقی در نشست با اعضای هیات علمی، مدیران و اعضای شرکت های دانش بنیان این دانشگاه، دانشگاه شهید باهنر، پارک علم و فناوری، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان ضمن معرفی صندوق به ویژگی های حمایتی آن اشاره کرد و افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.

وی گفت: تسهیلات میان مدت برای تولید صنعتی (تولید محدود/ پایلوت) با نرخ ترجیحی تا سقف ۸ درصد پایین تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار هر سال از جمله موارد حمایتی این صندوق است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های ثبت اختراع، کسب فناوری (دریافت حق امتیاز) و نمونه سازی صنعتی تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد از مواردی است که صندوق تعهد کرده است.

صادقی به تسهیلات بلند مدت حداکثر ۷ ساله و با نرخ ترجیحی تا سقف ۸ درصد پایین تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در هر سال اشاره کرد و گفت: این تسهیلات برای تامین بخشی از هزینه های تهیه مکان، خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز شرکت ها و موسسات دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای تامین سرمایه در گردش شرکت ها و موسسات دانش بنیان صندوق مجاز است اقدام به ارایه تسهیلات کوتاه مدت (حداکثر یک ساله) با نرخ ترجیحی تا سقف حداکثر ۷ درصد پایین تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار نماید.

وی بیان کرد: خرید نقدی محصول آماده فروش توسط صندوق و فروش به مصرف کننده از طریق اقساط به نحوی که اقساط را مصرف کننده نهایی به صندوق پرداخت کند از موارد حمایتی این صندوق است.

وی گفت: صندوق می تواند بخشی از سود تسهیلات انجام فعالیت های تحقیق، توسعه و تجاری سازی از نظام بانکی را در قالب قرارداد با بانک عامل اعطا نماید.

صادقی عنوان کرد: صدور ضمانت نامه بانکی برای ارایه به دستگاه های اجرایی و بانک ها با شرایط منعطف به نسبت بانک ها را همچنین صندوق حمایت می کند.

سرپرست دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان هم در این نشست ضمن ارایه گزارشی از وضعیت فعلی شرکت های دانش بنیان گفت: کمیته فناوری در استان تشکیل شده است.

محمد میرزایی افزود: شرکت های متقاضی باید در این کمیته ارزیابی و برای اخذ تسهیلات معرفی شوند.

در این نشست که جمعی از دانشگاهیان، بخش خصوصی، پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان حضور داشتند تسهیل بهره مندی از امکانات صندوق بررسی و پیشنهاداتی مطرح شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR