دبیر خانه کشاورز کرمان: زنجره خرما باید بصورت بنیادین ریشه کن شود
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۲/۲۵ | مرتبط با : اخبار استان | 660 views
دبیر خانه کشاورز کرمان: زنجره خرما باید بصورت بنیادین ریشه کن شود

علی نیک فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید با همکاری یکدیگر جلوی این آفت را گرفت و نگذاشت بیشتر از این به نخیلات صدمه وارد کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر زنجره خرما نفسی برای پیشرفت ندارد مگر آنکه مجددا در آینده طغیان کند و از دلایل اصلی کاهش نسبی آفت زنجره خرما بارش رحمت الهی و همت کشاورزان در روزهای اخیر بوده است.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی وارد عمل شده و دستگاه های سمپاشی را خریداری کرده که اکنون در منطقه استفاده می شود البته این سم پاشی در بعضی باغ ها امکان پذیر است.

دبیر خانه کشاورز استان کرمان افزود: نگرانی ها تا حدودی برطرف شده اما دلیل بر این نیست که این آفت مجددا طغیان نکند و ما دچار این مصیبت نشویم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و حفاظت محیط زیست اجازه سم پاشی هوایی را نداده اند گفت: درخواست ما این است که این موضوع پیگیری و از باغات بازدید شود تا اجازه پرواز هواپیما در خصوص طغیان این آفت صادر شود.

نیک فر با بیان اینکه استان کرمان ۲۵ درصد باغات کشور را داراست اظهار کرد: کشاورزان در بسیاری از شهرستان ها در زمینه مبارزه با آفات و تهدیدات کشاورزی گام بر می دارند که می بایست در شهرستان های شرق استان هم کشاورزان همت بیشتری به خرج دهند.

وی گفت: کمک ما از دولت می تواند در جهت آموزش و نظارت باشد و می بایست کشاورزان با همکاری یکدیگر برای حل این مشکل اقدام کنند.

وی از حمایت استاندار کرمان و مسوولان جهاد کشاورزی در زمینه مبارزه با آفت زنجره خرما تشکر کرد.

آفت زنجره در برخی ماه های سال طغیان و به نخل ها و محصولات آنها خسارات زیادی را وارد می کند.

شرق استان شامل شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر از قطب های تولید خرما در کرمان و کشور به شمار می رود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR