هشت میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری می شود
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۳/۱۶ | مرتبط با : اخبار استان | 729 views
هشت میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری می شود

علی قنبری روز جمعه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در جمع خبرنگاران افزود: بیش از یک میلیون تن باقیمانده را از خارج تامین می کنیم.

وی با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی در تامین گندم مورد نیاز کشور گفت: کاهش واردات و افزایش تولید گندم داخل را در برنامه داریم که امسال به این برنامه نزدیک شده ایم.

وی افزود: کرمان یکی از استان های گندم خیز کشور است که تاکنون ۱۳۵ هزار تن گندم را تحویل داده و چهارمین استان کشور از نظر تولید گندم در حال حاضر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از افتتاح سیلوی ۵۰ هزار تنی گندم در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان تا هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این پروژه مهم ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از انبارهای غله منطقه جنوب شرق کشور خواهد بود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان هم گفت: طرح نان سالم از مزرعه تا سفره هفته آینده با حضور استاندار کرمان رونمایی می شود.

مجید نژاد بیگلری افزود: طرح جامع نان سالم از مزرعه آغاز می شود و تا سفره مردم همه مراحل را با نظارت و سلامت طی می کند.

وی بیان کرد: این طرح به مدت پنج سال در کرمان به عنوان اولین استان کشور اجرا و دو سوم هزینه اجرای آن از طریق تسهیلات کم بهره و یک سوم توسط دستگاه های اجرایی پرداخت می شود.

وی گفت: یک سوم از دو هزار و ۱۰۲ واحد نانوایی استان کرمان بهسازی شده است و مابقی در طرح بهسازی و ساماندهی با استفاده از تسهیلات کم بهره قرار می گیرند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: منطقه ویژه اقتصادی سیرجان اولین منطقه ویژه اقتصادی کشور است و تولید کنندگان این منطقه نیازمند حمایت جدی دولت در صادرات محصول تولیدی خود هستند که امروز صادرات روغن خوراکی فریکو که بهترین روغن تولیدی محسوب می شود به کشور عراق به نتیجه رسید.

شهباز حسن پور، رونق بخش کشاورزی را یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و کیفیت بخشی به پخت نان را خواستار شد.

طرح ساخت سیلوی گندم در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان از سال ۱۳۸۸ در حال اجراست و تاکنون ۸۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده و قرار است ۲۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل آن تامین اعتبار شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR