دولت نقاب محرومیت از چهره دهستان اسفندقه جیرفت کنار زد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۳/۲۴ | مرتبط با : اخبار استان | 776 views
دولت نقاب محرومیت از چهره دهستان اسفندقه جیرفت کنار زد

دهستان اسفندقه با آب و هوای معتدل که ریشه در تاریخ دارد با ۱۴ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری شهر جیرفت واقع شده که سایه و خنکای درختان چنار چند صد ساله این منطقه خستگی را از هر رهگذری می گیرد.

آری تا یک سال قبل این دهستان یکی از مناطق بکر و محروم در شهرستان جیرفت محسوب می شد اما از سال ۹۳ که به همت دولتمردان آهنگ توسعه در این نقطه نواخته شد کمتر کسی باور داشت که امروز شاهد آن باشیم که این دهستان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده باشد.

پس از یک سال که از وعده فرماندار جیرفت مبنی بر توسعه و آبادنی دهستان اسنفدقه در مسجد جامع این شهر می گذرد، امروز دوباره برای بررسی میزان عملی شدن این قول و وعده ها به این دهستان سفر کردیم و مسوولانی که ما را همراهی می کردند با استقبال گرم مردم این دهستان روبرو شدند و به پاس خدمات دولت، با شربت و شیرینی از دولتمردان پذیرایی شد.

وقتی به دولت آباد مرکز دهستان اسفندقه رسیدیم با حجم زیادی از فعالیت های عمرانی مواجه شدیم؛ نخست اجرای طرح هادی در معابر این دهستان چشم همه را به خود جلب کرد زیرا به جای تحمیل بار اضافی، مسوولان بنیاد مسکن با مصالح بومی اقدام به سنگ فرش معابر کرده بودند تا هویت این منطقه بکر، دست خوش تغییرات نشود.

سپس شاهد آسفالت خیابان های این دهستان بودیم که سال های سال چاله های این خیابان ها مردم این منطقه را آزار می داد اما امروز با بهترین شکل آسفالت و موجب رضایت مندی مردم شده بود.

گوشه دیگری را که نظاره کردیم یک مدرسه شیک و مدرن خودنمایی می کرد؛ این مدرسه هشت کلاسه با ۸۵۰ متر مربع زیربنا مجهز به خانه سرایداری، خانه معلم، سرویس های بهداشتی استاندارد و تاسیسات مدرن بود که با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال توسط خیرین ساخته شده بود.

انگار که عزم دولت جزم شده تا به صورت کلی عقب ماندگی های تاریخی را از این دهستان رفع کند زیرا در گوشه ای دیگر شاهد تجهیز سالن ورزشی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان بودیم و در گوشه دیگر دستگاه های حفاری برای احداث کانال انتقال آب مشغول بودند.

طرح های راه روستایی که این دهستان را از بن بست خارج می کند نیز خود سرآمد سایر طرح ها است زیرا آنقدر حجم کار در حوزه راه زیاد است هر بیننده ای به این نتیجه می رسد که این دهستان می خواهد به مرکز تولیدی و تفریحی تبدیل شود.

فرماندار جیرفت در خصوص اقدمات انجام شده در دهستان اسفندقه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۳۸ طرح مهم با ۵۸ میلیارد ریال اعتبار در این دهستان در دست اجرا است که بخشی از آنها در آستانه بهره برداری هستند.

احمد امینی روش افزود: همانگونه که یک سال گذشته به این مردم ولایتمدار و وفادار به این انقلاب و نظام قول داده بودیم که وضعیت دهستان را به ضعیت نرمالی می رسانیم امروز به لطف خدا و تلاش مسوولان شاهد تحقق این وعده ها هستیم.

وی با بیان این مطلب که برخی کوتاهی ها در سنوات گذشته موجب شده تا عقب ماندگی های تاریخی در این دهستان را شاهد باشیم، گفت: تلاش می کنیم تا بر حسب اولویت، مشکلات مردم کم شود زیرا در این بازه زمانی نمی توان همه مشکلات را یکجا حل و فصل کرد.

امینی روش با بیان این مطلب که دولت به روستا تنها به عنوان یک سکونتگاه نگاه نمی کند، افزود: دولت سعی دارد علاوه بر توسعه روستاها، روستاییان را توانمند سازد زیرا این مساله موجب می شود تا دیگر شاهد حاشیه نشینی و مهاجرت نیاشیم.

فرماندار جیرفت تصریح کرد: امروز از طرح های حوزه راه، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب، هلال احمر و کشاورزی بازدید شد که روند اجرای این طرح ها رضایت بخش بود.

در ادامه فرماندار جیرفت به همراه امام جمعه و سایر مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان از مقبره میرحیدر مهنی که مربوط به دوره صفویه می باشد بازدید کرد و خواستار توجه هر چه بیشتر میراث فرهنگی به این بنای تاریخی شد.

دهستان اسفندقه با ۱۴ هزار نفر جمعیت در فاصله ۸۰ کیلومتری مرکز شهر جیرفت واقع شده که شغل اکثر مردم این دهستان کشاورزی و دامداری است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR