ماه رمضان بهترین فرصت برای کمک به ایتام است
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۴/۱۲ | مرتبط با : اخبار استان | 656 views
ماه رمضان بهترین فرصت برای کمک به ایتام است

وحید میرزایی روز جمعه پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان با اشاره به اینکه امروز در مصلاهای نماز جمعه پایگاه های طرح اکرام ایتام کمیته امداد برپا شده است افزود: دست یاری به سوی شما دراز می کنیم که بخشی از هزینه های یک یا چند یتیم را تقبل کنید.

وی گفت: گروه هایی در کمیته امداد هستند که نیازهای مادی و معنوی دارند و بخشی از آنان سالمندان هستند و هزینه های دوران سالمندی بسیار بالاست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان خاطرنشان کرد: سالمند باید از تغذیه و مسکن مناسب برخوردار باشد و بخش اعظمی از خانواده های دارای سالمند دچار مشکلات عاطفی هستند و نیاز به مهر و محبت دارند.

وی گفت: افراد و زنان سرپرست خانوار گروه دیگری از نیازمندان هستند که مشکلات عدیده ای بر آنها وارد می شود و ماهیانه با چهار تا پنج فرزند یتیم درآمد آنها به ۲۰۰ هزار تومان هم نمی رسد.

میرزایی تصریح کرد: باید این قشر را حمایت کنیم و دست اینها گرفته شود تا به جایی برسند که بتوانند روی پای خود بایستند.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار خانواده نیازمند سال گذشته از حمایت این نهاد خارج شدند گفت: ایجاد اشتغال برای این گروه از جامعه هدف در اولویت امسال کمیته امداد قرار دارد.

وی با بیان اینکه توانمندی اقتصادی برای خانواده های نیازمند در نظر گرفته شده است گفت: برخی از این خانواده ها برای توانمند شدن نیازمند کمک و شناسایی استعداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، گروه دیگر نیازمندان را بیماران خاص نام برد و افزود: با وجود اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه های پنهانی دیگری برای این بیماران وجود دارد که در نظام بیمه ای ما دیده نشده است و این گروه نیاز به تغذیه مناسب و آرامش روحی دارند.

وی خاطرنشان کرد: طرح شفا را برای این خانواده ها اجرا کردیم که مردم می توانند بخشی از هزینه های این بیماران را تامین کنند.

میرزایی با اشاره به تاثیرات صدقه و انفاق در زندگی افزود: گسترش روزی یکی از این تاثیرات است.

وی بیان کرد: زمینه بساط کار خیر را در این نهاد همیشه در طول سال و به مناسبت های مختلف فراهم کرده ایم و فضا برای ایفای نقش مشارکتی مردم در این امور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با فقر کار تخصصی و پیچیده ای شده است گفت: فقر اکنون را نمی توان با یک یا دو دهه قبل مقایسه کرد و اگر کار علمی و تخصصی صورت نگیرد نمی توان آن را ریشه کن کرد.

میرزایی اظهار کرد: اثرات مخرب فقر فرهنگی بیشتر از فقر اقتصادی است و فقر فرهنگی بین خانواده های نیازمند وجود دارد که تا برطرف نشود نمی توان به دنبال رشد اقتصادی در این خانواده ها باشیم.

وی تصریح کرد: آشفتگی های روحی و روانی تا در این خانواده ها برطرف نشود نمی توانیم تعالی فرهنگی را داشته باشیم.

وی بیان کرد: اعتیاد و پایین بودن فرهنگ کار و تلاش، فقر فرهنگی است که باعث از بین رفتن عزت و کرامت انسانی در خانواده ها می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان گفت: نخستین اثراتی که فقر بر خانواده های نیازمند خواهد داشت می تواند عزت خانواده را تحت شعاع قرار دهد اگرچه بسیاری از خانواده های نیازمند با حفظ عزت صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند اما تا چه اندازه می توانند تحمل کنند.

وی اظهار کرد: اگر ما در این نهاد برنامه ریزی لازم را نداشته باشیم نمی توانیم فقر را از بین ببریم.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR