مغفول ماندن امر به معروف و نهی از منکر عامل بسیاری از آسیب هاست
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۵/۰۴ | مرتبط با : اخبار استان | 688 views
مغفول ماندن امر به معروف و نهی از منکر عامل بسیاری از آسیب هاست

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان یدالله موحد روز یکشنبه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان افزود: در حال حاضر کنترل اجتماعی کاهش پیدا کرده و اگر بتوانیم فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در سطح جامعه و درون نهادها و سازمان ها تقویت کنیم از بروز بسیاری از آسیب ها جلوگیری می شود.

وی بر نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری استان کرمان تاکید کرد و گفت: اجرای حدود الهی در دستگاه قضایی، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ تکریم ارباب رجوع، مقابله با فساد و رعایت انضباط اداری سه شاخص مهم و اصلی این شورا در سال جاری در دادگستری استان خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اجرای حدود الهی نوعی مقابله با منکرات و ترویج فرهنگ معارف اسلامی است و امروز اگر حکم قصاصی در جامعه اجرا می شود در راستای اجرای اوامر شرعی صورت می پذیرد و اجرای احکام تعزیر در جهت سالم سازی جامعه انجام می گیرد.

وی ایجاد و تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات را مثبت و مهم ارزیابی کرد و افزود: ایجاد این شورا در دادگستری استان کرمان در جهت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم و کارآمد است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع موجب اعتماد سازی عمومی می شود گفت: بی احترامی و عدم توجه به حقوق مردم موجب اعتماد سوزی می شود و به بزرگترین سرمایه سازمان که اعتماد عمومی است خدشه وارد می کند.

وی تاکید کرد: در درون دستگاه قضایی نیز بایستی فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بر اساس تعالیم دینی و موازین اسلامی با قوت بیشتری دنبال و نهادینه شود تا موجب کارآمدی بیشتر دستگاه قضایی شود.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR