دغدغه های تحقیقاتی روسای دانشگاه در کرمان
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۵/۲۸ | مرتبط با : اخبار استان | 635 views
دغدغه های تحقیقاتی روسای دانشگاه در کرمان

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته روز چهارشنبه در این آیین بر استانداردسازی تحقیقات و پژوهش ها تاکید کرد و گفت: تقاضا داریم با راه اندازی این مرکز تحقیقات فعالیت ها به گونه ای پیش رود که پروژه های دانشجویان ارشد و دکترای ما از این مرکز خط بگیرند.
محمد میرازیی ادامه داد: امروز دانشگاههایی در کشور داریم که دست آنها از نظر بودجه تحقیقاتی خالی است.
وی گفت: مراکز تحقیقاتی مانند مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به نیروهای متخصص نیاز دارند و وظیفه داریم که چنین نیروهایی را پرورش دهیم.
وی با اشاره به اینکه کنترل مصرف انرژی بسیار مهم است و وزارت راه و شهرسازی نقش مهمی در این زمینه دارد بیان کرد: هر صرفه جویی کمک بزرگی به اقلیم و حیات بشر است.
رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته گفت: گازهای گلخانه ای امروز بزرگترین مصیبت زیست محیطی جهان است و مراکز تحقیقاتی در این زمینه تلاش ویژه داشته اند.
وی با بیان اینکه مسکن در جامعه ما گران است و ۷۰ درصد موتور حرکت و نیروی فعال جامعه توان تهیه مسکن خوب را ندارند اظهار کرد: اگرچه بخشی از این قمیت مسکن به مسوولان بر می گردد اما متخصصان این حوزه نیز می توانند با تیپ سازی، سبک سازی و انبوه سازی برای تهیه مسکن به مردم کمک کنند.
میرزایی آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جنوبشرق کشور اعلام کرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان هم گفت: در فعالیت های تحقیقاتی دانش بنیان از نظر علمی و مالی به این مرکز تحقیقات کمک خواهیم کرد.
بابک آل طه افزود: از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پروژه هایی در زمینه راه و مسکن دارند می خواهیم که طرح های خود را بیاورند و ما با جدیت از آنها پشتیبانی می کنیم.
وی اظهار کرد: امیدواریم موضوعات پایان نامه ها با تلاش هایی که در زمینه تحقیقات در این مرکز انجام می شود از اینجا به دانشگاهها بیاید.
وی گفت: امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در اختیار این مرکز قرار دارد که بتواند با حمایت دانشگاهها تحقیقات خود را توسعه دهد.
رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان هم مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را از جمله مراکزی دانست که در آن اقدامات کاربردی بزرگی انجام می شود و ادامه داد: مراکز تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری در کشور وجود دارد اما موفق ترین و کاربردی ترین آن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.
رضا کامیاب مقدس گفت: نتایج کار محققان در این مرکز بسیار عینی و مشخص است و در جهاد دانشگاهی نیز ارتباط خوبی با این مجموعه داریم.
وی بیان کرد: امسال کنفرانس سازه و زلزله را بصورت بین المللی برگزار می کنیم و وزارت راه و شهرسازی در دادن مقاله و برخی فعالیت ها با ما همکاری داشته است.
وی گفت: ما استانی هستیم که زخم های زلزله های بم و زرند هنوز التیام پیدا نکرده اند و سیستم سازه ای ما در شهر نیز قدیمی است و هر جای دنیا این موضوع را بگوییم باور نمی کنند.
رییس جهاد دانشگاهی کرمان اظهار کرد: پیکره کار عمرانی ما نیاز به بهره گیری جدی از تحقیقات دارد و در بحث استفاده از مصالح و تکنولوژی های نوین و فلسفه طراحی جای کار بسیاری داریم.
وی گفت: در رابطه با پیوست فرهنگی و اجتماعی پروژه ها کار بسیار وجود دارد و در شهرسازی و معماری باید کارهای جدی تری را انجام دهیم.
کامیاب مقدس افزود: هزاران کار بر زمین مانده وجود دارد که پرداختن به آنها به سرعت و به صورت عینی در کیفیت زندگی مردم در شهرها تاثیرگذار خواهد بود.
این آیین با حضور معاون مرکز تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR