استاندار کرمان: رتبه کسب و کار استان ۱۳ پله ترقی کرد
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۶/۱۴ | مرتبط با : اخبار استان | 665 views
استاندار کرمان: رتبه کسب و کار استان 13 پله ترقی کرد

علیرضا رزم حسینی روز شنبه در آیین افتتاح خط تولید آهن اسفنجی در شرکت جهان فولاد سیرجان با حضور معاون اول رییس جمهوری افزود: هفته دولت امسال ۵۱۰ پروژه دولتی به ارزش ۶۳۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: ۱۸۷ پروژه بخش خصوصی نیز جمعا به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح و ۵۷ پروژه کلنگ زنی شد که منابع مالی آن تامین شده و ۳۷۰ میلیارد تومان آن شبکه گازی استان است.
وی گفت: در دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید پنج هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان پروژه های بخش خصوصی و دولتی در استان کرمان به بهره برداری رسیده است.
استاندار کرمان با اشاره به تشکیل مثلث توسعه اقتصادی در استان افزود: در چارچوب این مثلث ۷۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری امضا شده که ۱۰ درصد آنها در حال اجراست.
وی گفت: همچنین در راستای این مثلث، فرهنگ سرمایه گذاری به خوبی صورت گرفته و ۳ هزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی در شهر کرمان در حال اجراست.
رزم حسینی اظهار کرد: در شهرستان سیرجان نیز دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان موافقت نامه امضا شده که یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن در حال اجراست.
وی افزود: در حوزه گردگشری قبل از دولت تدبیر و امید هفت هزار گردشگر وارد استان شده بود در حالی که در چهار ماه اول امسال ۱۰ هزار گردشگر وارد استان کرمان شدند و تا پایان سال به بیست و پنج هزار گردشگر خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: ما اکنون ۳ اثر تاریخی ثبت جهانی داریم و ۲ اثر دیگر امسال باید ثبت جهانی شود که اگر محقق شود تنها استانی هستیم که دارای پنج اثر ثبت جهانی است.
استاندار کرمان گفت: همچنین ۵۰ اثر تاریخی در این دولت در استان در حال مرمت و بازسازی است.
وی با اشاره به اجرای طرح همیاران آب در استان افزود: با اجرای این طرح تاکنون حدود ۳۴۴ میلیون متر مکعب آب در سفره های زیر زمینی ذخیره شده است.
رزم حسینی با بیان اینکه رتبه اول جذب اعتبار در آبیاری تحت فشار را داریم گفت: در نصب کنتور هوشمند تا پایان سال به چهار هزار عدد خواهیم رسید.
وی بیان کرد: امروز که با رای مردم یک عالم دینی رییس جمهور و یک دولت خردگرا ایجاد شده است باید توجه اساسی صورت بگیرد.
استاندار کرمان گفت: با توجه به بروکراسی نحس اداری که ۶۰ سال از آن می گذرد باید نهادهای اقتصاد مقاومتی در استان ها شکل بگیرد.
وی افزود: ما آمادگی داریم در استان کرمان یک نهاد اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنیم.
چهار طرح معدنی و صنعتی امروز شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری در شهرستان سیرجان و یک طرح در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افتتاح شد.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR