فرماندار: احداث موزه باستان شناسی در جیرفت ضروری است
نوشته شده در تاریخ ۹۴/۰۶/۱۵ | مرتبط با : اخبار استان | 652 views
فرماندار: احداث موزه باستان شناسی در جیرفت ضروری است

احمد امینی روش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: یکی از مباحث تاکید شده در این نشست تعیین تکلیف ساخت موزه باستان شناسی در جیرفت بود.
وی گفت: در کاوش های دهه ۷۰ که در شهرستان جیرفت صورت گرفت، اشیای تاریخی زیادی کشف شد که ضرورت ایجاب می کرد موزه ای برای نگهداری این اشیا احداث شود و به همین منظور یک قطعه زمین در یکی از بهترین نقاط شهر برای احداث موزه به میراث فرهنگی واگذار شد.
وی اضافه کرد: متاسفانه با گذشته چند سال در این زمین یک گودبرداری صورت گرفته و همچنان بلاتکلیف مانده است لذا برای حفظ و نگهداری اشیای کشف شده که گواه تمدن چند هزار ساله است احداث موزه ضروری است.
فرماندار جیرفت گفت: یکی از مباحث دیگر که در این دیدار تاکید شد تداوم کاوش ها در مناطق باستانی جیرفت بود که قول مساعد داده شد.
وی بیان کرد: در کاوش های اخیر دهستان اسفندقه با کشفیاتی که صورت گرفته باستان شناسان بر این باورند تمدن هلیل رود از هفت هزار سالی که اعلام شده به هشت هزار سال قبل از میلاد می رسد.
امینی روش اظهار کرد: درخواست ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی به اداره از دیگر موارد مطرح شده در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بود که وی قول پیگیری و مساعدت داد.
وی گفت: با این تاریخ و تمدن کهن و جاذبه های گردشگری نیاز است زیرساخت های لازم برای حضور گردشگران در تپه های باستانی کنارصندل، شهر قدیم و سایر مکان های تاریخی جیرفت از سوی متولیان فراهم شود و مدیریت شهرستان هم آماده هر گونه همکاری است.
شهرستان جیرفت با تاریخ و تمدن هفت هزار ساله و سایر جاذبه های طبیعی و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.


نام شما *
ایمیل * (نمایش داده نمی شود)
سایت شما

copyright © 2021 , Kermaniec.IR